شنبه 8 ارديبهشت 1403

دلالی در فوتبال ایران

دلالی در فوتبال ایران
انتقال مربی به شرط جذب ۸ بازیکن!
مربی پیشین فوتبال درباره وجود دلالی در فوتبال ایران گفت: دلالان با مربیان و مدیران هم زد و بند می‌کنند. دلال یک مربی را به فلان تیم می‌فرستد به شرطی که ۸ بازیکن از او بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مجید جلالی، حسین فرکی و محمد احمدزاده، پیشکسوتان فوتبال ایران در گفت‌وگو ، موارد تکان‌دهنده‌ای از دلالی در لیگ برتر بیان کرد. آن‌ها از قدرت شبکه دلالی در فوتبال ایران گفتند و از حضور دلالان در تیم ملی نیز صحبت کردند.

ردپای مربیان منشوری
ابراهیم قاسمپور درباره دلالی در فوتبال اظهار کرد: دلالی در فوتبال ما تازگی ندارد. یادم است در دوره‌ای مربیان منشوری را محروم کردند. برخی از این مربیان را از لیگ برتر برداشتند اما اخراجشان نکردند. به آن‌ها چراغ سبز نشان دادند که بروید و در لیگ‌های پایین‌تر کارتان را انجام دهید. معلوم بود که فساد در فوتبال چقدر زیاد است. زمانی که هیچ مرجع قاطعی در برخورد با فساد وجود ندارد، دلالی رواج پیدا می‌کند.

سازمانی مافیایی که مانند موریانه پیش می‌رود
او ادامه داد: نظارتی در این زمینه وجود ندارد. در زمینه‌های دیگر هم نظارت بسیار کم است، چه برسد به فوتبال. برخی از مربیان هم در این شبکه با دلالان ارتباط برقرار می‌کنند. سازمانی مافیایی ایجاد شده که موریانه وار به پیش می‌رود. هیچ برخوردی با آن نشده و اکنون هم نمی‌شود. به نظر من این بحث‌ها بیخود است. در سیستم اقتصادی کشور هم چنین مواردی داریم که یک نفر میلیاردها تومان به جیب می‌زند و بعدا متوجه می‌شویم این آدم کاره‌ای نبود و قربانی شده بود.

بازیکن ۸ میلیاردی که سه بازی هم انجام نداد
این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: در وضعیت امروز فوتبال یک نفر خودش را جلو می‌اندازد و چون اعتبار و آبرویی ندارد، بقیه پشتش قایم می‌شوند. شک نکنید وضعیت فوتبال ما همین است. پارسال من مدیرفنی صنعت نفت بودم که سال قبلش یک بازیکن جذب کرده بودند و هزینه‌اش بیش از دو میلیارد شده بود. من بودم دویست میلیون هم به او نمی‌دادم اما همان بازیکن به تیم دیگری رفت و ۸ میلیارد قرار داد بست. در طول فصل سه بازی هم برای آن تیم انجام نداد.

بیشتر بخوانید
صحبت‌های تکان‌دهنده فرکی: دلال‌ها در تیم‌ملی هم بودند
دلال می‌گفت بابت هر بازیکن ۴۰ درصد برای خودت!
او ادامه داد: آن بازیکن برای صنعت نفت هم زیاد بازی نکرد و در ۳۰ بازی، سه گل به ثمر رسانده بود. سوال این است که چطور یک بازیکن که گلزن خوبی نبود و خلاقیتی نداشت، به این قیمت رسید؟ یک جای کار ایراد دارد. من چند جا گفتم و به خیلی‌ها هم برخورد. زمان ما پولی نبود و گلایه‌ای نداریم. وقتی روی یک بازیکن قیمت بالا می‌گذارید، باید ارزشش را هم داشته باشد. من ۱۰ دقیقه بازی‌های لیگ را نگاه می‌کنم، خوابم می‌گیرد. فوتبال ما کیفیت ندارد و بازیکنی در لیگ نمی‌بینم که دو میلیارد ارزش داشته باشد.

http://www.abai.ir/News/1/71935
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی