شنبه 22 ارديبهشت 1403

پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان

 پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان
وجود ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک
دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در حالی پس از ۹ روز رقابت در پاریس به پایان رسید که در جدول رده‌بندی کاروان ایران با دو پله سقوط نسبت به دوره قبل در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان با حضور ۱۲۰۶ ورزشکار از ۱۰۳ کشور برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها کاروان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۶ نقره و دو برنز و در مجموع با ۱۲ مدال در جدول رده‌بندی چهاردهم شد.

این در حالی است که کاروان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ امارات که ۱۳۶۵ ورزشکار از ۱۱۷ کشور حضور داشتند با ۱۷ ورزشکار و با کسب ۳ مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز و در مجموع با ۱۱ مدال در جدول رده‌بندی دوازدهم شد.

اگرچه در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ پاریس تعداد مدال‌های ایران نسبت به دوره قبل بیشتر و کیفیت مدال‌ها بهتر بود، اما با سقوط دو پله‌ای نسبت به ۲۰۱۹ امارات مواجه بود.

همچنین کاروان ایران در هشتمین دوره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لندن با کسب ۲۰ مدال (۳ طلا، ۱۲ نقره و ۵ برنز) در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

هر چند کاروان ایران در دهمین دوره این رقابت‌ها با ۱۸ ورزشکار موفق به کسب ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک شد اما به نظر می‌رسد سایر کشورها عملکرد بسیار موفقی داشتند و رکوردهای خوبی به ثبت رساندند که این مساله می‌تواند زنگ خطری برای پارادوومیدانی ایران در آستانه اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و سپس پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد.

http://www.abai.ir/News/1/71937
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی