شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفدهم مرداد 1402 ساعت 12:08
کد : 71980

پرش دختران

پرش دختران
از روی کلیشه‌ها
با برپایی اولین اردوی تاریخ تیم ملی موتورسواری زنان ایران، پای صحبت دختران موتورسواری نشستیم که عاشق هیجان بودند و دست از آرزوهایشان نمی‌کشند.

لباس‌ها و تجهیزاتشان را عوض کرده بودند و لباس فرم طوسی رنگ تیم را به تن داشتند. یکی از بچه‌ها می‌گفت باید با یک سوزن تاول را بترکانی اما پوستش را نکنی، اینجوری زودتر خوب می‌شود. می‌گفت دست‌هایمان تاول می‌زند گاهی انگار پینه می‌بندد. دستکش‌هایشان هر چقدر هم که محکم باشد باز هم جواب نمی‌دهد؛ دستهایشان تاول می‌زند، مصدوم می‌شوند و کلاه و ضربه‌گیرهایشان هم فقط قدری از دردشان را کم می‌کند.

دو ساعت قبل از تمرین بود، خنک‌ترین قسمت دفتر را انتخاب کرده بودم تا از گرمای مرداد در امان بمانم که پزشک تیم داخل آمد و دنبال خودکار می‌گشت. به سرپرست می‌گفت حدیث خاقان‌زاده مصدوم است اما می‌خواهد با مسئولیت خودش تمرین کند. چشم به سمت دخترانی چرخاندم که در سایه درخت جلو دفتر، کفش‌هایشان را می‌پوشیدند و تجهیزاتشان را چک می‌کردند. گاهی هم پیست خاکی را چک می‌کردند که در حال آب‌پاشی بود.

با شنیدن صدای اولین موتور به پیست وارد شدم و تمرین دختران تیم ملی موتور کراس را تماشا کردم که فارغ از تمام کلیشه‌ها موتورهای ۲۵۰ سی سی را می‌راندند؛ همان موتورهایی که بخاطر کنترلشان دست‌هایشان تاول می‌زد اما حاضر بودند با مصدومیت هم ادامه بدهند.

پرش دختران موتورسوار ایران از روی کلیشه‌ها

حدیث می‌گفت: "موتور همین است، سوسول بازی ندارد که زمین خوردی از جا بلند نشوی. مسخره بازی که نیست باید گرگ باشی و شکار بروی. " روی موتورش هم تصویری از گرگ کشیده بود، چون گرگ رام شدنی نیست".

http://www.abai.ir/News/1/71980
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی