يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

تاکید فیفا

تاکید فیفا
بر ممنوعیت ثبت بازیکنان جدید تراکتور
فدراسیون فوتبال بر اساس رسمی فیفا نمی‌تواند قراردادهای جدید تراکتور را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، فیفا ۱۳ مرداد با ارسال نامه‌ای به دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال، از بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور خبر داد اما این نامه دو روز دیرتر یعنی در تاریخ ۱۵ مرداد ابلاغ شد. دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور، پرداخت نشدن مطالبات رضایت‌نامه گوستاوو واگنین به باشگاه رومانیایی سابق این بازیکن است.

این تعویق در ابلاغ رای باعث شد که سازمان لیگ فوتبال بدون اطلاع از وجود محرومیت تراکتور کارت بازی بازیکنان این تیم را صادر کند اما امروز (دوشنبه) در جلسه فوق‌العاده کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی، صدور کارت‌های بازی تراکتوری‌ها به دلیل محرومیت فیفا متوقف شد.

با این حال باشگاه تراکتور پیش از اعمال نظر کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی مدعی شده بود که قراردادهای بازیکنان جدید پیش از صدور رای فیفا علیه این باشگاه به سازمان لیگ فوتبال تحویل داده شده بود و صادر شدن کارت‌های بازی ایرادی ندارد. این باشگاه در بیانیه خود نوشت: "با توجه به اینکه مدارک ما هفته قبل به فدراسیون تحویل داده شده و مستندات آن در سامانه هم ثبت شده است کارت بازی تمام بازیکنان جدید در فرجه زمانی مناسب صادر شده و می‌توانند تیم را در هفته اول مسابقات لیگ برتر همراهی کنند. قابل رویت است که نامه فیفا نیز یک هفته بعد از ثبت قانونی مدارک ما واصل شده است."

با این وجود، پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که فیفا در نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال صراحتا قید کرده که حتی در صورت اعمال نشدن محرومیت برای پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور، به قید فوریت ممنوعیت ثبت بازیکنان جدید اعمال شود. به همین دلیل حتی اگر کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی وجود نداشت، سازمان لیگ فوتبال بر اساس رای فیفا باید ثبت و صدور کارت‌های بازی برای بازیکنان جدید تراکتور را متوقف می‌کرد.

البته تراکتوری‌ها در صورت توقف صدور کارت‌های بازی‌شان فرصت دارند که با پرداخت طلب باشگاه رومانیایی سابق گوستاوو واگنین و ارسال تاییدیه پرداخت به فیفا پنجره نقل و انتقالاتی‌شان را باز کنند و کارت‌های بازی‌شان را بگیرند.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/71985
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی