يک شنبه 9 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و سوم مرداد 1402 ساعت 15:24
کد : 71988

به گزارش پایگاه خبری آبا

به گزارش پایگاه خبری آبا
پایان کار دوچرخه‌سواری ایران در قهرمانی جهان
دختر رکابزن ایران ماده استقامت جاده زنان قهرمانی جهان را به پایان نرساند اما به افزایش امتیاز قهرمانی ایران کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ با برگزارشدن رقابت استقامت جاده زنان برای ایران به پایان رسید.

فرانک پرتوآذر، رکابزن کوهستان ایران، برای کمک به دوچرخه‌سواری جاده زنان ایران در استقامت جاده قهرمانی جهان به رقابت پرداخت. او نتوانست مسابقه را به پایان برساند. با این حال کمک کرد تا امتیازات قهرمانی کشور ایران سال آینده در رنکینگ اتحادیه جهانی دو برابر محاسبه شود. در واقع سال آینده امتیاز نفر اول ایران از ۵۰ به ۱۰۰ امتیاز افزایش یافت.

ایران در بخش جاده زنان هم سهمیه داشت اما چون رکابزن جاده اعزام نکرده بود، فرانک پرتوآذر دوچرخه‌سوار کوهستان ایران، در بخش جاده هم مسابقه داد.

تخصص پرتوآذر در بخش کوهستان است و در ماده المپیکی کراس‌کانتری قهرمانی جهان پنجاه‌وششم شد و در مسافت کوتاه در رده سی‌وسوم جهان قرار گرفت. او پس از قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گلاسکو، همراه تیم باشگاهی خود در مسابقات سوییس، فرانسه و ایتالیا رقابت می‌کند و در نهایت راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود.

ایران در بخش مردان هم یک نماینده داشت که محمد گنج‌خانلو در ماده تایم‌تریل انفرادی مردان در رده شصت و ششم جهان قرار گرفت.

حضور این دو رکابزن در مسابقات قهرمانی جهان در افزایش امتیازات قهرمانی کشور ایران در رنکینگ اتحادیه جهانی تاثیرگذار است. با این حال رکابزن مرد ایران روز گذشته اقدام به ترک هتل کرده است و رییس فدراسیون تا ساعتی دیگر به ایران برمی‌گردد. محمد گنج‌خانلو یکی از دو دوچرخه‌سوار اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو نیز بود و اکنون باید دید با توجه به شرایط به‌ وجود آمده، کمیته ملی المپیک چه تصمیمی می‌گیرد و آیا رکابزن دیگری را جایگزین او می‌کند یا تنها علی لبیب، دیگر نماینده ایران، به هانگژو می‌رود.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/71988
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی