يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری آبا

به گزارش پایگاه خبری آبا
بازسازی ورزشگاه آزادی بعد از نیم قرن
طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم یعنی از سوم شهریور ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲، پروژه‌های عمرانی و ساخت ورزشگاه‌ و مجموعه‌های ورزشی در استان‌های مختلف کشور مدنظر قرار گرفت و در راستای تکمیل این پروژه‌ها اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ورزش با کار شبانه‌روزی پیش‌ رفت و وزارتخانه با همکاری ادارات کل استانی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و نهادهای ذیربط توانست ۷۵ هزار و ۸۷۰ متر مربع فضای ورزشی سرپوشیده و ۲۳۸ هزار و ۹۷۹ متر مربع فضای روباز ورزشی را به سطح اماکن ورزشی کشور اضافه کند.

در همین راستا، افتتاح ۲۲ پروژه ورزشی در سطح کشور و انجام ۹ پروژه عملیات مشارکتی مدنظر قرار گرفت تا حدود ۱۴ هزار متر مربع فضای ورزشی و خدماتی سرپوشیده و ۳۰ هزار متر مربع فضای روباز ورزشی با مشارکت بخش خصوصی به سرانه‌های ورزشی و خدماتی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اضافه شود.

بهره‌برداری از بالغ بر ۸۵۹ باب پروژه ورزشی به مساحت کل ۲ میلیون متر مربع و با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ به ویژه پروژه‌های شهری، روستاها و مناطق کم برخوردار دیگر اتفاقی بود که طی مدت مذکور رقم خورد.

ساخت‌وسازهای ۲ ساله ورزشی؛ آزادی، تختی و...

تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ ورزشی که بیش از ۲۰ سال از شروع به احداث آن‌ها گذشته، دیگر اقدامی بود که در دستورکار قرار گرفت؛ در این راستا می‌توان به ورزشگاه فوتبال ۱۵ هزار نفری زنجان، ورزشگاه ۵ هزار نفری چالوس و سالن ورزشی با ظرفیت ۴ هزار نفری زرند کرمان، سالن دوومیدانی یزد، مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین سمنان، ورزشگاه ۵ هزار نفری آمل، ورزشگاه تختی، ورزشگاه بندرانزلی، استخر ورزنه اصفهان، سالن ورزشی کلارآباد، سالن ورزشی فلینان، ورزشگاه هزار نفری پیشوا، ورزشگاه تختی ملکان، استخر اسیتهبان و ورزشگاه شهید مجدیان دزفول، اشاره کرد.

هدف‌گذاری برای تکمیل و افتتاح ۸۰۰ پروژه در سال ۱۴۰۲، افزایش فضاهای ورزشی ویژه بانوان که شامل در دست اقدام بودن تعداد ۷۸۰ مکان ورزشی در حال ساخت مختص بانوان در سطح کشور است و احداث پارک بانوان در اکثر شهرهای بزرگ دیگر اقدام مدنظر است.

همچنین در بخش پروژه‌ها باید به برگشت ۵۷۹ میلیارد ریال مازاد بر اعتبار ابلاغی (۷۷۶ میلیارد ریال) از محل درآمدهای حاصل از اجاره اماکن ورزشی اشاره کرد.
 

http://www.abai.ir/News/1/71991
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی