شنبه 8 ارديبهشت 1403

به گزارش مدیکال اکسپرس

به گزارش مدیکال اکسپرس
چرا با تجهیزات ورزشی لاغر نمی‌شویم؟
محققان مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای آمریکا گزارش کردند که بهترین ضربان قلب در سوزاندن چربی برای هر فردی متفاوت است و اغلب با «منطقه چربی‌سوزی» در تجهیزات ورزشی تجاری همخوانی ندارد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان گفتند: تست بالینی ورزش که یک روش تشخیصی برای اندازه‌گیری پاسخ فیزیولوژیکی فرد به ورزش است، شاید ابزار مفیدتری برای کمک به افراد برای دستیابی به اهداف کاهش چربی مورد نظر باشد. این تحقیق از رویکرد مدل‌سازی مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده کرده است.

دکتر هانا کیترل، محقق اصلی در آزمایشگاه هوش مصنوعی در پزشکی و علوم در دانشگاه آیکان می‌گوید: افرادی که هدفشان کاهش وزن یا کاهش چربی است ممکن است علاقه‌مند به ورزش با شدتی باشند که حداکثر سرعت چربی‌سوزی را ممکن می‌کند. بیشتر دستگاه‌های ورزشی تجاری با توجه به سن، جنس و ضربان قلب گزینه «منطقه چربی سوزی» را ارائه می‌دهند، با این حال، «منطقه چربی سوزی» که اغلب توصیه شده، تایید نشده است، بنابراین افراد ممکن است با شدت‌هایی ورزش کنند که با اهداف کاهش وزن شخصی آنان همسو نیست.

اصطلاح «نقطه اوج چربی سوزی» گاهی اوقات برای نشان دادن شدت تمرین و ضربان قلب مرتبط استفاده می‌شود که در آن بدن به بالاترین میزان چربی سوزی خود طی تمرین هوازی می‌رسد. در این مرحله، چربی یک منبع سوخت قابل توجه است، بنابراین، این شدت ممکن است برای کسانی که به‌دنبال بهینه‌سازی کاهش چربی حین تمرین هستند، جالب باشد.

به‌عنوان بخشی از این تحقیق، محققان ضربان قلب را در «نقطه اوج چربی سوزی» با ضربان قلب پیش‌بینی‌شده در درصد حداکثر تلاش در «منطقه چربی سوزی» مقایسه کردند.

در یک نمونه از ۲۶ نفر، محققان دریافتند که تطابق ضعیفی بین ضربان قلب اندازه‌گیری شده و پیش‌بینی‌شده، با اختلاف میانگین ۲۳ ضربه در دقیقه بین این دو اندازه‌گیری وجود دارد. این نکته نشان می‌دهد که توصیه‌های کلی برای «منطقه چربی سوزی» ممکن است راهنمایی دقیقی ارائه ندهد.

در مرحله بعد، محققان قصد دارند بررسی کنند که آیا افرادی که نسخه ورزشی شخصی‌تری دریافت می‌کنند، کاهش وزن و چربی بیشتری را نشان می‌دهند، همچنین نشانگرهای سلامت متابولیک را که مشخص‌کننده خطرات سلامتی مانند دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری قلبی هستند را بهبود می‌بخشند یا خیر.

یافته‌های این تحقیق در مقاله‌ای تحت عنوان «اختلاف بین شدت تمرین پیش‌بینی‌شده و اندازه‌گیری شده برای برانگیختن حداکثر سرعت اکسیداسیون لیپید» به‌صورت آنلاین در Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Disease منتشر شد.

http://www.abai.ir/News/1/71993
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی