شنبه 8 ارديبهشت 1403

زن ژیمناست

زن ژیمناست
رکورد ۹۰ ساله را شکست
سیمونه بایلز یک سال مانده تا المپیک پاریس نشان داد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و شرایط خوب قبل را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از RBC، سیمون بایلز در مسابقات قهرمانی ژیمناستیک آمریکا مدال طلا را به دست آورد و رکوردی را که ۹۰ سال دست‌نخورده باقی مانده بود، شکست.

این ژیمناست ۲۶ساله هشتمین طلای خود را در این رقابت‌ها به دست آورد. پیش از این رکورد قهرمانی در این رقابت‌ها متعلق به آلفرد یوآخیم بود که سال ۱۹۳۳ هفت طلا را کسب کرد.

بایلز همچنین مسن‌ترین برنده مسابقات نیز شد. پیش از او، مسن‌ترین قهرمان، لیندا متنی-مولویهیل بود که سال ۱۹۷۱ در سن ۲۴سالگی طلا گرفت.

بایلز سال ۲۰۲۳ پس از دو سال وقفه به ورزش بازگشت. این وقفه به دلیل مشکلات روحی و روانی بود. او در المپیک ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو چهار طلا به دست آورد. او در توکیو نشان برنز را از آن خود کرده و گفته بود دچار مشکلات روحی شده است. او همچنین ۱۹ بار قهرمان جهان شده است.

سیمون بایلز با ۳۲ مدال در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک در طول دوران حرفه‌ای‌اش به پرافتخارترین ژیمناست آمریکایی تمام دوران تبدیل شده است. او همچنین به دلیل فعالیت‌هایش درباره سلامت روان و مبارزه با خشونت جنسی مورد تحسین قرار گرفته است.

او در بازی‌های المپیک توکیو در تابستان ۲۰۲۱ در مسابقات تیمی در ژیمناستیک هنری نقره و در تمرینات روی تیر تعادل برنز گرفت اما به دلیل وضعیت روحی شدید در چهار مسابقه شرکت نکرد.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/72005
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی