دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

ورزش ایران و جهان امروز

ورزش ایران و جهان امروز
فوتبال ایران در وضعیت قرمز!
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی تورنمنت دوستانه برزیل به مصاف کلمبیا رفت و توانست با نتیجه ۲ بر ۰ حریفش را شکست دهد. تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی تورنمنت دوستانه برزیل از ساعت ۰۲:۴۵ بامداد جمعه به در سالن سوراکابا آره‌نا شهر سائوپائولو به مصاف کلمبیا رفت و توانست با نتیجه ۲ بر ۰ این تیم را شکست دهد و با شش امتیاز از دو بازی به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کند.

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی تورنمنت دوستانه برزیل به مصاف کلمبیا رفت و توانست با نتیجه ۲ بر ۰ حریفش را شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی نیمه نهایی شود. گل‌های ایران را در این دیدار محمدحسین درخشانی و مجتبی پارساپور در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساندند.

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که قطعا بازی پرسپولیس و النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. نضال بحران، سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخواست باشگاه پرسپولیس برای لغو محرومیت هواداران این تیم در دیدار برابر النصر واکنش نشان داد. او گفت که دیدار نماینده ایران برابر عربستان به‌خاطر جریمه باشگاه ایرانی در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و به این ترتیب هواداران ایرانی از دیدن کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی النصر محروم خواهند شد.

افشاگری جدید سازمان لیگ از تخلف‌های سپاهان

سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه سپاهان علاوه بر تعهدات بازیکن و کارگزاری احسان پهلوان و هادی محمدی، تعهد پرداخت حق کارگزاری کاوه رضایی را هم متقبل شده است! بعد از اتفاقات روزهای گذشته و کسر ۴ امتیاز و جرایم مالی سنگین برای سپاهان از سوی کمیته انضباطی، امروز سازمان لیگ اعلام کرد که این باشگاه تعهدات غیرمجاز دیگری را هم در قبال حق کارگزاری بازیکنانی مانند کاوه رضایی و احسان پهلوان ایجاد کرده است.

ایران در گروه مرگ جام جهانی نوجوانان با برزیل و انگلیس

قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی نوجوانان برگزار شد که تیم ملی ایران با برزیل و انگلیس در یک گروه قرار گرفت که قهرمانان دو دوره اخیر هستند. قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ اندونزی عصر امروز برگزار شد که تیم‌ها در ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند.


حسن یزدانی به همراه دیوید تیلور در نشست خبری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در کشور صربستان حاضر شد. به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از صربستان، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی صربستان از فردا آغاز می‌شود. نشست خبری این مسابقات امروز برگزار شد که حسن یزدانی به همراه دیوید تیلور و همینطور نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی حاضر بودند. حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در نشست خبری این مسابقات در واکنش به اینکه یک سالی است فضای مجازی را کنار گذاشته و مشغول به تمرین است، گفت: این یک تصمیم شخصی بود چرا که ذهن من را درگیر می‌کرد و به نظرم کارهای مهم‌تری داشتم.

مراسم قرعه کشی رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان جهان، بعد از ظهر امروز در شهر بلگراد صربستان برگزار شد. رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزها ۲۵ لغایت ۲۸ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می شود. بر اساس برنامه اعلامی، مسابقات اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور، مسابقات اوزان ۷۹، ۹۲، ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور و مسابقات اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ شهریورماه برگزار می شود.


تیم ملی بسکتبال ایران با ۵ پله سقوط، در جایگاه ۲۷ رنکینگ فدراسیون جهانی قرار گرفت. فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی در جهان را با توجه به اتمام مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ اعلام کرد که تیم ملی ایران، با پنج پله سقوط، در جایگاه ۲۷ قرار گرفت. ایران پیش از این در رتبه ۲۲ جهان قرار داشت. ایران همچنین در رنکینگ آسیا هم سقوط داشت و از رتبه دوم قاره کهن به جایگاه چهارم رسید. در این رنکینگ استرالیا تیم نخست است، نیوزیلند و ژاپن هم با گذر از ایران، دوم و سوم هستند.


رییس کارگروه ناظر بر قراردادها اعلام کرد: به دستور رییس فدراسیون فوتبال، مسیولان سازمان لیگ و کارگروه ناظر بر قراردادها به منظور ارامش و حضور مقتدرانه در جام باشگاه های آسیا از هرگونه مصاحبه تا شرایط مناسب خودداری می‌کنند. منصور قنبرزاده نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال و رییس کارگروه ناظر بر قراردادها اعلام کرد: حسب نظر مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال به منظور ایجاد ارامش و فضای وحدت در جامعه و به ویژه فوتبال کشور و حضور قدرتمند نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان اسیا کلیه ارکان سازمان لیگ و اعضای محترم کارگروه ناظر بر قرارداد از هرگونه مصاحبه خودداری و وظایف خود را در چارچوب قانون بدون هرگونه هیاهو و چالش دنبال و پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72023
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی