دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

وزنه‌برداری قهرمانی جهان۲۰۲۳ - عربستان

وزنه‌برداری قهرمانی جهان۲۰۲۳ - عربستان
تغییر یک وزنه‌بردار در هانگژو
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان گفت: وزنه‌هایی را برای دختران در قهرمانی جهان انتخاب کرده بودم که در تمرینات زده بودند و رضایت قلبی من جلب نشد چون انتظارم یک مقدار بیشتر از این بود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با چهار نماینده در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان شرکت کرد. در دسته ۶۴ کیلوگرم ریحانه کریمی سیزدهم و فاطمه کشاورز بیستم شدند. الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم پانزدهم جهان شد. الهه رزاقی نیز در حرکت یکضرب و مجموع دسته ۷۶ کیلوگرم اوت کرد اما در دوضرب پنجم جهان شد.

کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان بیان کرد: حضور ما در این مسابقات الزامی بود چون از مراحل اصلی گرفتن کسب سهمیه المپیک بود و اگر کورسوی امیدی برای گرفتن سهمیه داریم، باید نفراتی را که می‌توانستند به سهمیه برسند، اعزام می‌کردیم. در نهایت هم به این جمع‌بندی رسیدیم که این چهار نفر (ریحانه کریمی، فاطمه کشاورز، الهه رزاقی و الهام حسینی) به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوند.

ریحانه کریمی جایگزین کشاورز در هانگژو شد

واکنش باقری به عملکرد دختران در قهرمانی جهان/تغییر یک وزنه‌بردار در هانگژو

او با اشاره به عملکرد بهتر ریحانه کریمی نسبت به فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم قهرمانی جهان گفت: ملی‌پوشان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. ریحانه کریمی با اینکه به‌تازگی تغییر وزن داده و به دسته ۶۴ کیلوگرم آمده است، فوق‌العاده کار کرد. فاطمه کشاورز به نظرم خوب کار کرد. در یکضرب یک کیلوگرم رکوردش را ارتقا داد و در دوضرب هم اگر بحث رقابتش با ریحانه کریمی نبود به نظرم می‌توانست خیلی بهتر از این وزنه بزند. ما گفته بودیم، هر کدام از این دو نفر در مسابقات قهرمانی جهان بهتر بودند به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. کشاورز در یکضرب از کریمی عقب افتاد و حرکت اول دو ضرب را به گونه‌ای گرفتیم که جبران کند و بتواند با ریحانه کریمی رقابت کند اما در کل کریمی برنده شد. من هم به عنوان مسئول فنی تیم اعلام کردم، ریحانه کریمی به جای فاطمه کشاورز به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. انشاءالله آی‌دی کارت او بیاید به بازی‌های آسیایی می‌رود.

باقری در پاسخ به این پرسش که با کمیته برگزاری هانگژو با تغییر اسم نماینده ۶۴ کیلوگرم ایران موافقت می‌کند یا خیر، گفت: سوال کردم اما فکر می‌کنم بتوان انجام داد. هنوز جواب قطعی نگرفته‌ام. به من گفته‌اند که حل می‌شود و من هم اعتقاد دارم که باید بهترین‌ها اعزام شوند. از همین رو اسم فاطمه کشاورز را خط زدم و ریحانه کریمی جایگزین شد.

http://www.abai.ir/News/1/72025
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی