شنبه 8 ارديبهشت 1403

اولین بار در تاریخ:

اولین بار در تاریخ:
یک ورزشکار بین ۴۰۰ فرد ثروتمند آمریکا
مایکل جردن اولین ورزشکاری شد که در بین ۴۰۰ ورزشکار ثروتمند آمریکایی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا و نشریه فوربس ، ثروت مایکل جردن، بسکتبالیست نامدار آمریکایی و قهرمان شش دوره NBA، پس از فروش شارلوت‌هورنتز سه میلیارد دلار برآورد شده است. جردن اولین ورزشکاری شد که در فهرست ۴۰۰ فرد ثروتمند آمریکایی قرار می‌گیرد.

او ۱۵ فصل در NBA برای تیم‌های شیکاگوبولز و واشینگتن‌ویزاردز بازی کرد. جردن یکی از تأثیرگذارترین ورزشکاران نسل خودش بود و باعث محبوبیت NBA در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بود.

جردن چندی پیش باشگاه شارلوت را فروخت و اکنون دارایی خالص او ۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود و بر این اساس اکنون در رتبه ۳۷۹ فهرست ۴۰۰ فرد ثروتمند در آمریکا قرار گرفته است. او اکثریت سهام شارلوت‌هورنتس را به گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ریک شنل و گیب پلاتکین فروخت. سال ۲۰۱۰ او این باشگاه را به مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار به دست آورده بود.

جردن ۶۰ساله یکی از سه ورزشکاری است که بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارند. دو ورزشکار دیگر لبرون جیمز و تایگر وودزاند. او برای اولین بار سال ۱۹۸۴ با تیم آمریکا به المپیک رفت و باعث شد که این تیم مدال طلای این بازی‌ها را کسب کند. متوسط امتیازآوری جردن در هر بازی ۱۷.۱ بود. جردن بعد از المپیک به تیم شیکاگوبولز پیوست و به یکی از ستارگان بسکتبال تبدیل شد. او سال ۱۹۹۱ برای اولین بار قهرمان NBA شد.

جردن در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون هم حاضر بود. آمریکا با نتیجه ۱۱۷ بر ۸۵ مقابل کرواسی در فینال پیروز شد و برای بار دوم با جردن مدال طلا را کسب کرد. در این المپیک نیز متوسط امتیازآوری جردن ۱۴.۹ امتیاز در هر بازی بود. جردن بعد از پایان ورزش حرفه‌ای‌اش ارزشمندترین بازیکن NBA شناخته شد. جردن با شیکاگوبولز شش بار قهرمان NBA شد و به طور متوسط در هر بازی در لیگ NBA امتیازآوری ۳۰.۱۲ داشت.

مایکل جردن نه‌تنها بهترین بسکتبالیست تاریخ به شمار می‌رود بلکه به عنوان یک ورزشکار مورد احترام دیگران است و یک قهرمان به حساب می‌آید.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72042
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی