دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

صحبت‌های لژیونر یخی

صحبت‌های لژیونر یخی
ورزش دختر ایران!
اولین لژیونر تاریخ اسکی روی یخ زنان از پیوستن به لیگ سوئد و تصمیم برای بازی در ایران گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ، تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در اوایل سال جاری میلادی، حضور بین‌المللی قابل توجهی داشت که بخشی از آن موفقیت مدیون حضور بازیکنانی مانند عسل حیدری بود که همچنان راه را برای حضور دختران در این ورزش در کشورش هموار می‌کند. این ستاره باتجربه هاکی در سال ۲۰۲۰ به هاکی روی یخ روی آورد و از آن زمان در سطح بین المللی نامی برای خود دست و پا کرد و به ایران کمک کرد تا مدال نقره مسابقات قهرمانی زنان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ IIHF را به دست آورد و اخیراً به عنوان اولین زن از ایران تاریخ ساز شد و با یک تیم خارج از کشور قرارداد بست.

حیدری درباره تجربه خود در سه سال گذشته گفت: هر سفری که با تیم ملی هاکی روی یخ ایران داشتم، زیباترین دوران زندگی من بود. فکر نمی‌کنم هرگز چیزی به زندگی من بیاید که چنین احساسی به من بدهد.

داستان هاکی عسل حیدری از سال ۱۳۸۰ شروع می شود، زمانی که او برای اولین بار بازی هاکی این‌لاین را آغاز کرد. او به سرعت در این ورزش موفق شد و مرتباً به‌ عنوان بازیکن برتر در مسابقات ملی شناخته می‌شد.

با این حال، نقل مکان به سوئد در سال ۲۰۰۶ به همراه خانواده اش منجر به دوری چندین ساله از این رشته ورزشی شد. چندین سال بعد در حین دیدار دوستانش در ایران، یکی از هم تیمی‌های سابق حیدری از او دعوت کرد تا چند بازی انجام دهد که به تصمیم حیدری برای بازگشت به ایران و بازی کمک کرد. حیدری گفت: احساس می‌کردم خیلی دلم برای هاکی تنگ شده است چون خیلی به آن وابسته بودم. از اینکه دیگر هاکی بازی نمی‌کردم احساس ناراحتی می کردم. دوستم دید که من ناراضی هستم و از من دعوت کرد تا سه هفته ای که در ایران بودم برای تیم او بازی کنم. من با خوشحالی پذیرفتم و در بازی اول گل زدم. این بهترین حس دنیا بود که آن روزهای زیبا را دوباره زنده کنم و ببینم که هنوز یک گلزن خوب هستم.

انتخابی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی اینلاین هاکی ایتالیا نیز در این زمان در حال انجام بود و حیدری دعوت شد.


او در بخش بعدی صحبت‌هایش افزود: از خوشحالی گریه کردم. از طرفی نمی دانستم با زندگی‌ام در خارج از کشور چه کنم. در دوراهی گیر کرده بودم اما تصمیم گرفتم هر چیزی را که خوشحالم می‌کند و حس خوبی به من می‌دهد، انتخاب کنم و انتخابم هاکی بازی کردن در ایران بود.

او در مسابقات جهانی اینلاین هاکی، اولین گل بین‌المللی خود را برابر لتونی به ثمر رساند و نشان داد انتخاب درستی انجام داده است. او درباره حس و حالش بعد از زدن این گل گفت: این گل نسبت به تمام گل هایی که در ایران به ثمر رساندم برای من حس متفاوتی داشت.

حیدری همچنین به اردوی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ در چین دعوت شد و برنز گرفت. حیدری در بازگشت به ایران برای ادامه بازی، یک گلزن ثابت در تیم ملی اینلاین هاکی بود. او در سال ۲۰۱۹ رکورد ۵۲ گل را در لیگ به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

افتتاح اولین پیست روی یخ ایران در سال ۲۰۲۰ باعث شد تا بسیاری از بازیکنان اینلاین هاکی ایران به هاکی روی یخ روی بیاورند، از جمله حیدری که از فرصت ها و امکانات برای رقابت در سطح بالا در سطح بین المللی استفاده کرد. او دو فصل را در تیم فرمانیه در لیگ زنان ایران سپری کرد.

در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که اولین تورنمنت تاریخ هاکی روی یخ زنان ایران بود، حیدری یکی از بازیکنان کلیدی و تهاجمی تیم بود و در ۶ بازی، ۱۲ گل و ۲ پاس گل به ثبت رساند، از جمله یک گل در پیروزی ۳-۰ ایران در نیمه نهایی مقابل سنگاپور که آنها را به فینال فرستاد.

پس از مسابقات، او برای تجربه جدیدی احساس آمادگی کرد و به سوئد بازگشت، این بار با برنامه پیدا کردن تیمی برای بازی کردن. هنگام خرید وسایل، زنی به او پیشنهاد کرد که با هامارابی، تیمی در لیگ دسته ۱ سوئد تماس بگیرد.

حیدری در پایان صحبت‌هایش گفت: همان شب به مربی ایمیل زدم و من تمام فیلم‌ها و رزومه‌ام را به آنها نشان دادم و سپس برای من یک تاریخ تعیین کردند تا در تمرینات شرکت کنم. فکر می کردم با یک تست تمام می شود، اما چندین بار تکرار شد تا اینکه بالاخره توانستم به آنها ملحق شوم و فرصت درخشانی به دست بیاورم.

یان ویکلوند مربی تیم بزرگسالان زنان هاماربی گفت: عسل از روز اول ما را تحت تأثیر قرار داد. ما از حضور او در تیم خود هیجان‌زده هستیم.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/72056
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی