دو شنبه 10 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و هفتم مهر 1402 ساعت 13:08
کد : 72059

برای طلا به هانگژو رفتم

 برای طلا به هانگژو رفتم
اما نشد
نایب قهرمان المپیک توکیو گفت: برای گرفتن مدال طلا به بازی های آسیایی هانگژو رفتم اما فکرش را نمی‌کردم بدنم ریکاوری نشود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا درباره عملکرد خود در بازی‌های آسیایی هانگژو که با مدال نقره همراه بود، بیان کرد: بازی‌های آسیایی برای کاروان ایران اهمیت داشت. همه ورزشکاران تلاش کردند که در این بازی‌ها صاحب مدال شوند و برای ایران افتخارآفرینی کنند. هدف من هم همین بود و به امید مدال طلا رفتم. فکر نمی‌کردم بدنم ریکاوری نشود. همه ورزشکاران همینطور بودند و چون فاصله بین قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی کم بود، شرایط ریکاوری سخت‌تر شده بود و نشد برای مدال طلا بجنگم.

او افزود: باز هم خدا را شکر که توانستم مدال نقره بگیرم اما مانند مسابقات قهرمانی جهان سرحال نبودم. اگر شرایط بدنی‌ام مانند قهرمانی جهان بود احتمالا می‌توانستم مدال طلا را بگیرم. باز هم خدا را شکر توانستم یک مدال نقره از این بازیهای آسیایی در بیاورم.

علی داودی: برای طلا به هانگژو رفتم اما بدنم ریکاوری نشد

ویترین مدالی‌ام کامل‌تر شد

وزنه‌بردار فوق سنگین ایران با اشاره به اینکه مدال بازی‌های آسیایی نداشت، گفت: من مدال المپیک داشتم اما مدال بازی‌های آسیایی نداشتم و لازم بود که این مدال را هم به دست آورم. در مسابقات قهرمانی جهان هم توانستم یک مدال برنز بگیرم و ویترین مدالی من کامل‌تر شد. با این حال باید بیشتر تلاش کنم چون تا المپیک فاصله زمانی زیادی نمانده است. گرفتن مدال دوم در المپیک لذت بخش‌تر است.

شب و روز من المپیک پاریس شده است

داودی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند در مسیر آماده شدن برای المپیک پاریس گرفتن این مدال برنز قهرمانی جهان چقدر انگیزه او را بیشتر کرد؟ گفت: فکر می‌کنم همه مردم و کارشناسان باید رکوردهای قهرمانی جهان من را در نظر بگیرند. مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم هم در دو ضرب تقریبا تمام بود و در این صورت تالاخادزه بعد از حدود هفت، هشت سال لغزش می‌کرد. باید چند درصد تلاشم را بیشتر کنم و قطعا به مدال المپیک نزدیکتر می‌شوم. این مدال قهرمانی جهان روی انگیزه و روحیه من تاثیر زیادی داشت و باعث افزایش اعتماد به نفسم شد تا خودم را باور کنم که در مسابقات سنگین و مهم می‌توانم به مدال برسم.

او افزود: شب و روز من المپیک پاریس شده است و می‌خواهم دومین مدال المپیک خودم را بگیرم و فکر می‌کنم گرفتن مدال دوم در بازیهای المپیک خیلی مهمتر از گرفتن مدال اول است. گرفتن مدال دوم در المپیک لذت دیگری دارد چون معدود افرادی در ایران توانسته‌اند به مدال دوم در المپیک برسند بنابراین لذت بخش‌تر است.

علی داودی: برای طلا به هانگژو رفتم اما بدنم ریکاوری نشد

قهرمانی جهان به افزایش اعتماد به نفسم کمک کرد

نایب قهرمان المپیک توکیو در باره صحبتهای حسین رضازاده مبنی بر اینکه علی داودی باید خودش را بیشتر باور کند در این صورت می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد، تاکید کرد: دقیقا همین نکات درست است. خودباوری در من بعد از بازیهای المپیک بیشتر شده است. قهرمانی جهان هم خیلی در اعتماد به نفسم تاثیر داشت. اینکه من زیر وزنه ۲۵۵ کیلوگرم رفتم و حتی یک قدم تا مهار آن فاصله داشتم، خیلی می‌تواند برای من مثبت باشد. تا المپیک یکی، دو مسابقه دیگر است که در شرایط رقابت قرار می‌گیرم تا این خود باوری بیشتر هم شود.

او در مورد رکوردهای ایده‌آل خود برای رسیدن به مدال المپیک پاریس بیان کرد: قبل از قهرمانی جهان خیلی راحت و سبک به رکورد ۲۵۷ کیلوگرم حمله کردم. فکر می‌کنم با ۲۰۶ یکضرب، ۲۵۷ - ۲۵۸ دوضرب ان‌شاءالله روی سکوی المپیک خواهم بود و فکر می‌کنم با این وزنه‌ها مدالی بهتر از برنز بدست بیاید.

نمی‌دانم چرا چند سال از رقابت عقب ماندم

داودی در مورد اینکه در قهرمانی جهان تابوی شکست دادن رقیبان سرسخت شکسته شد، گفت: برای من تابو نبود چون وزنه‌بردار ارمنی را چند بار در رده جوانان شکست داده بودم و فکرم نمی‌کنم تلاش او در تمرینات بیشتر از من باشد. من ورزشکاری هستم که تمریناتم از همه لحاظ کیفیت خوبی دارد. نمی‌دانم این چند سال چه اتفاقی افتاد که از کورس رقابت عقب افتادم اما در مسابقات جهانی هم اختلاف زیادی نداشتیم. فاصله‌ای که فکر می‌کردم بین ما ایجاد شده در قهرمانی جهان کمتر شد.

علی داودی: برای طلا به هانگژو رفتم اما بدنم ریکاوری نشد

قراردادهای وزنه‌برداری دارد تکان می‌خورد

او در مورد حضور در لیگ برتر و وضعیت قراردادها بیان کرد: با ملی حفاری قرارداد بستم و در سه مسابقه برای این تیم وزنه می‌زنم. قرار است برای هفته اول رکوردهای بازی آسیایی محاسبه شود. بخواهم به صورت اصولی بگوم قبل از المپیک نباید قرارداد ببندم و المپیک قبلی هم قرارداد نبستم اما شرایط مالی به گونه‌ای است که باید کار انجام شود. قراردادها هم هر سال خدا را شکر نسبت به سال قبل بهتر می‌شود. حالا شاید مانند رشته‌های دیگر نباشد اما قراردادهای وزنه‌برداری هم دارد تکان می‌خو

http://www.abai.ir/News/1/72059
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی