دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین

بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین
جودوکار ایران

رقابت‌های جودو نابینایان و کم‌بینایان در حالی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین به پایان رسید که از ۸ نماینده شرکت کننده در این بازی‌ها، دو جودوکار ایران اجازه حضور در این بازی‌ها را پیدا نکردند.

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم‌بینایان به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا دو نماینده جودوی نابینایان و کم بینایان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین مسابقه ندادند، اظهار کرد: از هر دو جودوکار قبل از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین توسط وادا ایران در آخرین اردوی آمادگی تست گرفته شد که از سوی وادا ایران طی نامه‌ای به ما اعلام شد که آزمایش هر دو جودوکار مشکوک است. بنابراین در جریان بازی‌ها جلسه‌ای تشکیل دادیم و به خاطر احترام به وادا شرایط را این طور دیدیم که از حضور این دو جودوکار در مسابقات جلوگیری کنیم.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که این طور عنوان می‌شود که یکی از این دوجودوکار نابینا نیست و در بازی‌های پاراآسیایی نیز کلاسی به او تعلق گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد و تنها به دلیل این که آزمایش او مشکوک بود خودمان اجازه شرکت در بازی‌ها را به او و دیگر جودوکار ندادیم، وگرنه اسم هر دو ورزشکار در جدول بازی‌ها گنجانده شده بود و از نظر کلاس بندی مشکلی برای رقابت نداشتند.

وی ادامه داد: هر دو جودوکار همان روز اول شروع بازی‌ها به ایران بازگشتند و تا ۱۴ آبان برای دفاع از خود حق اعتراض دارند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72069
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی