دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

دبیرکل فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی:

دبیرکل فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی:
۴ رشته جدید

۴ رشته جدید به فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی اضافه شد
به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا دبیرکل فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی از اضافه شدن چهار رشته به این فدراسیون خبر داد.

علی تاجبخش، امروز(یازدهم آبان) در مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه، بااشاره به حرکت روبه رشد ورزش های دریایی و ساحلی در کشور، اظهار کرد: شاید عده ای فکر کنند که این رشته‌ها تنها منحصر به مناطقی است که دریا و ساحل دارند، اما ما این رشته ها را در هر نقطه ای از کشور که یک پهنه آبی مانند تالاب و سد داشته باشند راه اندازی می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این فدراسیون پنج رشته یا کمیته زیرمجموعه خود دارد و به وزارتخانه درخواست راه اندازی هشت رشته دیگر را هم داده ایم که با چهار رشته آن موافقت شده است.

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: اسکی روی ماسه، پیاده روی در آب، پاراسل و ماهیگیری چهار رشته‌ای هستند که با موافقت وزارتخانه آنها را راه انداری کرده ایم.

وی در ادامه آینده ورزش های دریایی و ساحلی را بسیار درخشان توصیف کرد و گفت: در حوزه مباحث آینده پژوهشی پیش بینی شده که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت جهان در حاشیه اقیانوس آرام زندگی خواهند کرد و این باعث خواهد شد تا ظرف هفت تا هشت سال آینده اقتصاد ورزش و اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ورزش های دریایی و ساحلی برود.

تاجبخش خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در این حوزه در حال برنامه ریزی هستند و حتی ایجاد دهکده های ورزش های دریایی و ساحلی را پیگیری می کنند، اما ما هنوز کاری در این زمینه نکرده ایم.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حتی یک المپیک مجزا هم برای ورزش های دریایی و ساحلی در دنیا راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ورزش های دریایی و ساحلی می تواند سهم بالایی را در اقتصاد کشورها ایفا کنند، یادآور شد: در حال حاضر حدود چهار میلیارد پوند از سهم اقتصاد انگلیس و ۱.۷ درصد از تولید ناخالص ملی کشور هنگ کنگ از راه ورزش های دریایی و ساحلی است.

وی در ادامه با تاکید براینکه باید از نعمت سواحل به‌خوبی استفاده شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم بر لزوم استفاده از ظرفیت دریا تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به نوپا بودن فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی، اظهار کرد: کرمانشاه چهارمین استان کشور است که انتخابات هیات ورزش های دریایی و ساحلی در آن برگزار می شود.

دبیرکل فدراسیون افزود: طی شش ماه سرپرستی این هیات، طبق ارزیابی های صورت گرفته، اقدامات بسیار خوبی در ورزش های دریایی و ساحلی کرمانشاه رخ داده و عملکرد آقای اختیاری بسیار مطلوب بوده و کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همیاری و همکاری جامعه ورزش های دریایی و ساحلی استان روند روبه رشد این هیات تداوم پیدا کند.

تاجبخش با بیان اینکه کرمانشاه استعدادهای زیادی در این رشته دارد، گفت: عملکرد ورزشکاران این هیات در مسابقات کیش گیمز بسیار خوب بود و خانم مریم حلیمی از این استان به مسابقات جهانی استندآپ پدل برد اعزام شد و در آنجا بهترین عملکرد را در بین کل کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات داشت.

وی در پایان گفت: کرمانشاه می تواند قطب ورزش های دریایی و ساحلی در ایران باشد.

http://www.abai.ir/News/1/72072
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی