جمعه 14 ارديبهشت 1403

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی:

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی:
آمادگی جسمانی با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد
به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: آمادگی جسمانی، پایه هر رشته ورزشی است و ورزشکاران علاوه بر مهارت خاص رشته خود باید آمادگی جسمانی هم داشته باشند.

احمد گواری امروز (چهارشنبه، هشتم آذر ماه) در مجمع انتخاباتی هیأت آمادگی جسمانی زنجان، اظهار کرد: رشته آمادگی جسمانی حدود یک سال است به‌عنوان فدراسیون شروع به کار کرده و در یک سال اخیر اتفاق‌های خوبی رخ داده است. هر کاری در ابتدا، سختی‌های خود را دارد و بسیاری از استان‌ها ابتدا، با ابهام کار خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: امروز آمادگی جسمانی در کشور به موقعیت خوبی رسیده است و هیأت‌ها ثبات یافته‌اند. در ۳۲ استان، تشکیلات هیأت آمادگی جسمانی وجود دارد و در یک سال اخیر حدود ۸۰۰ دوره آموزشی مختلف را برگزار کرده‌ایم.

او بیان کرد: آمادگی جسمانی رشته‌ای است که با سلامت مردم در ارتباط است، آمادگی جسمانی یعنی توانایی انجام کار توسط افراد؛ در واقع این رشته با سلامت جامعه در ارتباط مستقیم است و در بهبود کیفیت زندگی‌ بسیار موثر است.

گواری با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی، سن خاصی ندارد، ادامه داد: آمادگی جسمانی رشته‌ای است که همه اقشار با هر سنی می‌توانند در آن فعالیت کنند. این رشته در سلامتی مردم تاثیر دارد. هر کسی به فراخور کاری که انجام می‌دهد نیازمند داشتن آمادگی‌ جسمانی است تا بدون خستگی بتواند کارش را ادامه دهد.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به ایجاد ارتباط نزدیک با ارگان‌های مانند آموزش‌ و پرورش، شهرداری و ... برای توسعه آمادگی جسمانی، گفت: آمادگی جسمانی یک موضوع عام‌المنفعه است و در سلامتی افراد تاثیر دارد. باید برای داشتن ورزش مستمر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

او معتقد است: آمادگی جسمانی در میان مردم، وضعیت مطلوبی ندارد. در حالی که فعالیت بدنی از بروز برخی بیماری‌ها مانند دیابت، مشکلات قلبی و تنفسی، ضعف عضلانی و ... جلوگیری می‌کند. باید یک عزم ملی وجود داشته باشد تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72109
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی