شنبه 8 ارديبهشت 1403

تصاویر VAR

تصاویر VAR
کمک‌داور ویدیویی داربی چند دوربین داشت؟
تصاویر VAR در داربی ۱۰۲ با استفاده از ۹ دوربین صداوسیما تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، برای اولین‌ بار در لیگ برتر، VAR در داربی ۱۰۲ که دیروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مورد استفاده قرار گرفت. این تجهیزات در شرایطی مورد استفاده قرار گرفت که تا یک روز قبل از برگزاری داربی ۱۰۲، تکلیف استفاده از VAR مشخص نبود اما نهایتا مجوزهای لازم گرفته شد تا بالاخره قفل به‌کارگیری کمک‌داور ویدیویی در لیگ برتر ایران شکسته شود.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، تصاویر VAR توسط دوربین‌های صداوسیما به کمک‌داوران ویدیویی داده شد؛ به این صورت که صداوسیما تصاویر خام ۹ دوربین را برای استفاده VAR در اختیار اپراتورهای این تجهیزات قرار داد.

پیش از این، صداوسیما تجربه مشابهی در لیگ قهرمانان آسیا داشت که در آن رقابت‌ها تصاویر خام شش دوربین صداوسیما استفاده شده بود و دو دوربین خط دروازه هم توسط AFC در ورزشگاه آزادی به کار گرفته شده بود. با این حال در داربی ۱۰۲ از دوربین خط دروازه استفاده نشد.

تجهیزات VAR استفاده‌ شده در داربی همانند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرکت مدیاپرو تعلق داشت. البته یک مدل از تجهیزات اسلوموشن شرکت مدیاپرو در صداوسیما وجود دارد اما فیفا و AFC تنها به تجهیزات تایید شده از سوی خودشان مجوز استفاده می‌دهند و به همین دلیل تجهیزات VAR دوباره وارد ایران شد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72132
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی