شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوم دی 1402 ساعت 12:49
کد : 72138

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا
خشم عربستان و پاسخ شیخ سلمان
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد هیچ سورپرایزی برای قرعه‌کشی دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از الخلیج، تکلیف هشت تیم راه‌یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شده است. الهلال، الاتحاد، النصر، العین و نسف‌قارشی به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شده‌اند. تیم‌های سپاهان ایران، الفیحاء عربستان و نوبهار ازبکستان هم به عنوان تیم‌های دوم دور گروهی جواز صعود به دور بعد را به دست آورده‌اند.

طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تیم‌های الاتحاد، النصر، العین و الهلال در سید یک قرار بگیرند؛ چرا که بیشترین امتیاز را در مرحله گروهی به دست آوردند و تیم نسف‌قارشی هم در سید دو در کنار تیم‌های سپاهان، الفیحاء و نوبهار قرار گیرد؛ چرا که در میان پنج تیم نخست کمترین امتیاز را به دست آورده است.

روزنامه الشرق‌الاوسط عربستان به‌تازگی از سورپرایز کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از قرعه‌کشی مرحله حذفی خبر داد و مدعی شد که AFC از بین پنج تیمی که به عنوان تیم‌های نخست به مرحله حذفی راه پیدا کردند، برای شناسایی‌کردن تیمی که در سید دوم قرار می‌گیرد دست به قرعه‌کشی خواهد زد. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که تیم‌های النصر، العین، الهلال و الاتحاد در سید دوم قرار بگیرند و در مرحله حذفی شاهد رویارویی تیم‌های بزرگ عربستانی با یکدیگر باشیم.

این خبر الشرق الاوسط باعث خشم عربستانی‌ها شد؛ چرا که آنها اصلا دوست ندارند در مرحله بعد تیم‌های بزرگ این دو کشور با هم مواجه شوند؛ چرا که اگر قرعه‌کشی تغییر کند ممکن است که دو تیم النصر و الهلال که از مدعیان اصلی قهرمانی‌اند با هم روبه‌رو شوند و یکی از آنها خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شود.

شیخ سلمان آل خلیفه، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تغییری را در قرعه‌کشی به وجود نخواهد آورد. رئیس AFC گفت: کمیته اجرایی پیش از این سازوکار قرعه‌کشی را مشخص کرده است و همه نسبت به آن آگاهند. نسف‌قارشی در بین تیم‌هایی که به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرده‌اند کمترین امتیاز ممکن را دارد و به همین خاطر در سید دو قرار می‌گیرد.

به این ترتیب تیم‌های سپاهان، نسف‌قارشی، الفیحاء و نوبهار در سید دو و تیم‌های الهلال، النصر، الاتحاد و العین هم در سید یک قرار می‌گیرند و بر این اساس قرعه‌کشی دور یک‌هشتم نهایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72138
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی