شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوم دی 1402 ساعت 12:54
کد : 72139

یار جدید مسی،

یار جدید مسی،
نقره داغ فرهاد و یک جعل دیگر!
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو پس از جلسه با مسئولان فدراسیون از حل مشکلات خود در مسیر کسب سهیمه المپیک پاریس خبر داد.

«حسین رسولی» قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو مدعی شد که شرایط تمرینی خوبی ندارد و در نتیجه اعتراض به این شرایط از اردوی تیم ملی و خوابگاه آفتاب انقلاب اخراج شده است. در این راستا «مهدی مبینی» سرپرست فدراسیون به اظهارات این ورزشکار واکنش نشان داد و آن‌ را رد کرد.

طبق اعلام خبرنگار سرشناس ایتالیایی، لوئیس سوارس با اینترمیامی به توافق نهایی دست پیدا کرده است و با قراردادی یک ساله راهی این تیم می‌شود.

سرانجام همچنان که پیش‌بینی می‌شد لوئیس سوآرس بار دیگر با لیونل مسی هم‌تیمی شد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، اعلام کرد که مهاجم اروگوئه‌ای با اینترمیامی به توافق نهایی دست پیدا کرده و قرارداد یکساله او آماده امضاءشدن است.

جریمه سنگین فرهاد مجیدی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امارات سرمربی ایرانی اتحاد کلبا را ۲۰ هزار درهم جریمه کرد.

دیدار اتحاد کلباء برابر الوصل جنجالی از آب درآمد و باز هم فرهاد مجیدی از زمین اخراج شد. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک الوصل به پایان رسید تا اتحاد کلباء یک شکست دیگر را تجربه کند. فرهاد مجیدی در پایان مسابقه به‌شدت با راموس، داور مکزیکی، درگیر شد و به همین خاطر با کارت قرمز مواجه شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امارات، فرهاد مجیدی را به خاطر جنجال در این بازی ۲۰ هزار درهم جریمه کرد. او یک بازی هم از همراهی تیمش محروم شده است.

خطیر باز هم به جعل امضا و اثر انگشت متهم شد

عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، مدیرعامل این باشگاه را به جعل امضا و اثر انگشت متهم کرد.

در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال‌ به جعل امضا متهم شده‌اند و این پرونده در کمیته اخلاق در حال پیگیری است، حالا ایسنا به سند دیگری دست پیدا کرده است که بر اساس آن، علیرضا خانی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، با طرح شکایت در مراجع قضایی، علی خطیر مدیرعامل و فرشید سمیعی عضو هیات‌مدیره این باشگاه را به جعل امضا و اثر انگشت خود متهم کرده است.

سهمیه‌بندی جدید جام جهانی باشگاه‌ها

جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۵ با فرمت جدید ۳۲ تیمی برگزار می‌شود که در بین باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها، یک باشگاه ایرانی شانس حضور در این دوره از رقابت‌ها را دارد.

جام جهانی باشگاه‌ها قرار است از سال ۲۰۲۵ (۲۵ خرداد تا ۲۲ تیر ۱۴۰۴) با فرمت جدید برگزار شود که نخستین میزبان آن کشور آمریکاست. بر اساس تصمیمی که فیفا اتخاذ کرده، این رقابت‌ها قرار است که ۳۲ تیم در هشت گروه در این رقابت‌ها حضور داشته باشند و به صورت چهار ساله پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های باشگاهی داخلی برگزار شود؛ به عبارتی شبیه به فرمت زمانی جام‌های جهانی.

فدراسیون آب پاکی را روی دست قایقرانان ریخت!

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: با ابلاغ دستورالعمل انتخاب و اعزام ورزشکاران به مسابقات انتخابی المپیک، هیچکس در آینده نمی‌تواند بگوید که حقش پایمال شده است.

فدراسیون قایقرانی برای پایان دادن به حواشی انتخاب نفرات برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس دستورالعمل‌هایی را تعیین کرده است که طبق آن ورزشکاران باید در تست‌های انتخابی شرکت کنند و بر اساس نتایج، به مسابقات انتخابی المپیک آب‌های آرام و رویینگ اعزام می‌شوند. طبق این دستورالعمل ورزشکاران حتی می‌توانند در قایق‌های دو نفره یار خود را انتخاب و در تست‌ها شرکت کنند. برای حضور در المپیک هم کاملا مشخص شده اگر سهمیه مشابه کسب شد، کدام قایق‌ها در اولویت اعزام به پاریس قرار می‌گیرند.

ناکامی ملی‌پوشان در قطر این بار با افشین امپراتور

تیم‌ملی در سال ۲۰۱۱ هم نتوانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسد و در مرحله یک چهارم نهایی باز هم مغلوب کره‌جنوبی شد.

در سال ۲۰۱۱ قطر میزبان جام ملت‌های آسیا بود و از نکات جالب توجه در این دوره درخشش ازبک‌ها بود. ازبکستان با غلبه بر اردن و استرالیا با شکست دادن عراق به نیمه نهایی رسید. کره‌جنوبی و ایران برای پنجمین دوره متوالی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها به مصاف هم رفتند که این بار، کره با یک گل در وقت اضافه پیروز شد تا در این پنج دیدار برابر ایران به سه برد رسیده باشد.

اعلام زمان سفر رئیس فیفا به ایران

نشست هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور رئیس فیفا در جده برگزار شد.

در آستانه برگزاری فینال جام باشگاه‌های جهان، شیخ سلمان خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، نشست هیات اجرایی را با قدردانی از فدراسیون فوتبال عربستان سعودی برای مهمان نوازی گرم آغاز کرد. وی گفت: نخستین بار است که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در عربستان سعودی تشکیل جلسه می دهد و مایلم از فدراسیون فوتبال عربستان به خاطر میزبانی مناسب قدردانی کنم. همچنین باید از فیفا، مقامات عربستان سعودی و کمیته سازماندهی محلی تقدیر داشته باشیم.

واکنش باشگاه استقلال به اتهام جعل امضاء از سوی خطیر

هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره شکایت علیرضا خانی از مدیرعامل و نایب‌رییس هیات‌مدیره این باشگاه بیانیه‌ای را منتشر کرد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72139
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی