يک شنبه 9 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوم دی 1402 ساعت 12:58
کد : 72140

رئیس فدراسیون تنیس:

رئیس فدراسیون تنیس:
استونی برای نیامدن به ایران دنبال مسائل غیر ورزشی بود
رییس فدراسیون تنیس گفت: استونی نمی خواهد به ایران بیاید و مباحث غیر ورزشی را مطرح می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا درباره‌ی اینکه علت اینکه استونی دو مرتبه شکایت کرد تا میزبانی مرحله پلی آف گروه دو جهانی دیویس کاپ از ایران گرفته شود اما ناموفق بود، بیان کرد: استونی نمی‌خواهد به ایران بیاید و مباحث غیر ورزشی را وسط می‌کشد. یک بار به کمیته دیویس‌کاپ فدراسیون جهانی شکایت کرد که رد شد. دفعه دوم به دیوان مستقل ورزش در لندن شکایت کرد و مباحثی را مطرح کرد که ربطی به ورزش نداشت. جلسه دادگاه سه ساعت و نیم زمان برد و مستندات را ارائه کردیم و در نهایت دادگاه به این نتیجه رسید که چون تشخیص میزبانی کار تخصصی است، این رای را داد که فدراسیون جهانی(ITF) در رای خود اشتباه کرده است و مجدد میزبانی را بررسی کند.

او ادامه داد: این قسمت رای به ضرر ما بود. دوباره کمیته دیویس کاپ فدراسیون جهانی تشکیل جلسه داد و رییس فدراسیون جهانی هم حضور داشت و دو جلسه در پنج شنبه و جمعه داشتیم. مستندات را ارائه و ادله‌های جدیدتری را مطرح کردیم که در جهت رد ادعاهای استونی بود. در نهایت جمعه شب به ما اعلام کردند ایران میزبان است و استونی باید در ایران بازی کند.

عزیزی همچنین گفت: استونی خیلی اذیت کرد و نزدیک به ۳۰۰ صفحه مکاتبه کردیم. سعی کردیم در سکوت خبری کار را پیش ببریم تا در فضای ورزشی ایران تاثیر منفی نگذارد چون دو ماه با استونی درگیر بودیم.

او در پاسخ به این پرسش که استونی پذیرفت باید در ایران بازی کند؟ تاکید کرد: باید بپذیرد چون حکم دادگاه دال بر این بود که میزبانی ایران مجدد بررسی شود و تصمیم مجدد هم تایید میزبانی ایران بود. مگر اینکه استونی بخواهد به CAS شکایت کند که به نظر نمی رسد این کار را انجام دهد چون در این صورت خودش را با فدراسیون جهانی درگیر کرده است.

رییس فدراسیون در مورد اعلام ترکیب تیم ملی و حضور ست‌کیچ برای تمرین با بازیکنان ایران گفت: ما دو هفته مسابقات فیوچرز داریم و هر کسی خوب کار کند می‌تواند وارد تیم ملی شود و باید دید نظر سرمربی چه چیزی است. با ست‌کیچ هم مذاکره کرده‌ایم و از اول بهمن به تیم ملی ملحق می‌شود و ۱۴ روز با ملی‌پوشان تمرین می‌کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تنیس ایران ۱۳ و ۱۴ بهمن در ورزشگاه شهید شیرودی با تیم استونی مسابقه دارد و در صورت پیروزری، در گروه دو جهانی باقی می‌ماند در غیر این صورت به دسته سه آسیا سقوط می‌کند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72140
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی