شنبه 8 ارديبهشت 1403

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج

واکنش فدراسیون جهانی شطرنج
قهرمانی بدون شکست کارلسن
مرد شماره یک جهان بار دیگر در مسابقات جهانی قهرمان شد که این موضوع با واکنش فدراسیون جهانی شطرنج همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، در روز سوم و پایانی مسابقات شطرنج سریع قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج دنیا، توانست با کسب ۱۰ امتیاز قهرمان این مسابقات شود. کارلسن به این ترتیب توانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و دومین بار پیاپی به مقام قهرمانی سریع شطرنج دنیا دست یابد.

فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در واکنش به قهرمانی مرد شماره یک شطرنج دنیا در مسابقات جهانی نوشت: مگنوس کارلسن دوباره قهرمانی را تکرار کرد؛ پنجمین عنوان قهرمانی شطرنج سریع جهان برای شطرنج‌باز نروژی.

فیده ادامه داد: مگنوس کارلسن نفر شماره یک جهان با دفاع از عنوان خود در مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان دوباره تاریخ ساز شد. این پنجمین عنوان رپید (سریع) برای کارلسن است. کارلسن دارای پنج عنوان قهرمانی جهان در شطرنج کلاسیک و شش عنوان قهرمانی جهان در شطرنج فوق سریع است. کارلسن با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۳ بازی (با هفت برد، شش تساوی و بدون شکست) در رقابتی شدید با ۱۵۰ بازیکن قدرتمند در صدر قرار گرفت. عملکرد فوق العاده او نه تنها عنوان قهرمانی بلکه جایزه ۶۰ هزار دلاری را برای او به ارمغان آورد.

فیده نوشت: کارلسن از همان ابتدای مسابقات، موقعیت خود را به عنوان یک پیشتاز تثبیت کرد. در دور دهم، او به عنوان تنها رهبر ظاهر شد و برتری نیم امتیازی را نسبت به تمام رقبا حفظ کرد و در نهایت با یک تساوی در دور پایانی عنوان قهرمانی را کسب کرد.

کارلسن پس از این قهرمانی گفت: حس عالی‌ای دارم. گاهی اوقات بازی‌هایم را کمی ایمن انجام می‌دادم اما فکر نمی‌کنم واقعا در این مسابقات به مشکل برخورده باشم.

فدراسیون جهانی شطرنج ادامه داد: مسابقات جهانی سریع و فوق سریع یکی از هیجان انگیزترین و پربیننده‌ترین رویدادهای شطرنج در جهان است که قوی‌ترین استادان بزرگ را به خود جذب می‌کند. مجموع جایزه در این مسابقات یک میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است.

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، که در این مسابقات دست‌به‌مهره شده بود، با پوئن‌شکنی کمتر و با ۹ امتیاز در رده چهاردهم این مسابقات ایستاد. مقصودلو در صوتی که پوئن‌شکنی بهتری داشت می‌توانست عنوان سوم این مسابقات را کسب کند. مقصودلو در دور آخر این رقابت توانست «نپو» را شکست دهد. مرد شماره یک شطرنج ایران در دور دهم تا سیزدهم این رقابت به چهار پیروزی پیاپی رسیده بود.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72141
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی