يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

دختران پینگ‌پنگ‌باز

دختران پینگ‌پنگ‌باز
از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند!
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران اصلی‌ترین دلیل حضور کمرنگ دختران پینگ‌پنگ باز در مسابقات و تورهای جهانی را هزینه‌های بالای اعزام دانست و گفت: هزینه هر اعزام بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون است که در توانشان نیست.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، هزینه بالای اعزام به مسابقات بین‌المللی باعث شده تا دختران تنیس روی میز ایران از این رقابت‌ها دور بمانند و با افت رنکینگ مواجه شوند.

حمیده ایرانمنش در مورد اعزام کم دختران به رقابت‌های بین‌المللی به ایسنا گفت: متاسفانه بودجه کافی نداریم. فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند. در مسابقات جهانی هم با ترکیب کامل اعزام می‌شویم. هزینه‌ها واقعا بالا رفته و فدراسیون نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند. متاسفانه در توان بچه‌ها هم نیست اما تلاش می‌کنیم اسپانسر بگیریم تا اعزام شوند.

او در ادامه به افت رنکینگ دختران پینگ‌پنگ اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم حضور در مسابقات، افت رنکینگ دارند. حضور نداشتن در مسابقات هم خیلی روی عملکردشان تاثیرگذار است. رنکینگ هر هفته به روز رسانی می‌شود و نیاز است که دائم در تور باشند اما چون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنند، با افت رنکینگ روبرو هستیم. هزینه هر اعزام بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون است که در توانشان نیست.

ایرانمنش به رقابت‌های قهرمانی جهان که ۲۷ بهمن ماه برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: اردوی فعلی تیم ملی از ششم تا پانزدهم ادامه دارد و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم. سهیمه قهرمانی جهان را از طریق قهرمانی آسیا به دست آوردیم و با تیم کامل متشکل از ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری، فاطمه یاری و صبا سراجی اعزام می‌شویم.

او در ادامه افزود: ۴۰ تیم در این مسابقات حضور دارند و هنوز رقبایمان مشخص نیست چون قرعه‌کشی یک روز قبل از مسابقات انجام می‌شود. امیدوارم قرعه خوبی داشته باشیم و بچه‌ها عملکرد خوبی از خود ارائه بدهند.

او یکی از اهداف تیم ایران را ارتقاء رنکینگ جهانی دانست و تاکید کرد: حضور در قهرمانی جهان برایمان افتخار است چون سهمیه گرفتن در آسیا و با حضور برترین‌ها سخت است. بعد از قهرمانی آسیا نسبت به گذشته ۱۶ پله ارتقاء رنکینگ داشتیم و الان هم هدفمان ارتقاء رنکینگ جهانی است اما کار سختی داریم. قهرمانی جهان علاوه بر اینکه رویداد مهمی است، میدانی مهم برای محک بچه‌هایمان قبل از انتخابی المپیک است چون رقابت‌های کسب سهمیه المپیک هم یک ماه بعد از قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

ایرانمنش با بیان اینکه صرف تمرین برای کسب سهمیه المپیک تعیین کننده نیست، تاکید کرد: بازیکنان کشورهایی مثل قزاقستان و ازبکستان که رقیب ما در کسب سهمیه هستند، دائم به اردوهای بین‌المللی می‌روند و در تورهای مختلف شرکت می‌کنند. این موضوع در ارتقاء سطح کیفی آنها موثر است اما اعزام‌های ما به دلیل شرایط اقتصادی کمرنگ شده است. با این حال تمام تلاشمان را برای کسب سهمیه می‌کنیم اما باید واقعیت‌ها را هم بپذیریم.

او به رقابت دختران پینگ‌پنگ باز در لیگ اشاره و بیان کرد: بچه‌ها اوایل بهمن در لیگ ایران شرکت می‌کنند و قبل از اعزام به مسابقات جهانی هم شیما صفایی، ‌مهشید اشتری و ندا شهسواری به ترکیه می‌روند تا در لیگ این کشور مسابقه بدهند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72152
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی