شنبه 8 ارديبهشت 1403

از ریاست ورزشکاران

از ریاست ورزشکاران
در فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان بر حمایت صد در صدی وزارت ورزش از رشته المپیکی تکواندو تاکید کرد و گفت: شانی برای خود به جز خدمت به جامعه ورزش قائل نیستم.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا ، کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از ۲ ورزشکار و ۲ مربی تکواندوی ایران، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) ، گفت: از حضور در فدراسیون تکواندو خوشحالم‌. ما حتما جلسات بیشتری را با جامعه بزرگ تکواندو خواهیم داشت. قطعا جلساتی را با اعصای تیم های ملی و هیات های تکواندو خواهیم داشت. تکواندو از رشته‌های موفق و المپیکی ماست و مطمئن باشید وزارت ورزش حمایت صد درصدی از این رشته خواهد داشت، مخصوصا اینکه آقای ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ما در راس فدراسیون است. سه فدراسیون المپیکی ما تحت مدیریت ورزشکاران پرافتخار ما هستند. در کشتی آقای دبیر، در تکواندو آقای ساعی و در وزنه‌برداری آقای انوشیروانی ریاست فدراسیون را بر عهده دارند و قطعا ما از حضور و مدیریت چهره‌های پرافتخار ورزش در راس فدراسیون ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ورزش بدون رسانه هیچ اهمیتی ندارد. امیدوارم در این فرصت ۷ ماهه تا المپیک رسانه ها از رشته های مهم ما همچون تکواندو حمایت کنند. حتی رسانه‌ها می‌توانند با رصد کردن ورزشکاران کشورهای مختلف به تکواندوی ایران کمک کنند. بعضا از رصد رقبا غفلت می‌کنیم در حالیکه این موضوع اهمیت زیادی دارد و اصل این موضوع به فدراسیون و کادر فنی برمی‌گردد که در این موضوع اهتمام داشته باشند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: فدراسیون تکواندو به لحاظ پشتوانه‌سازی خوب کار کرده و باید از مسئولان فدراسیون و هیات‌های تکواندو قدردانی کنیم. از دل توسعه هر رشته ورزشی قهرمانان بیشتری وارد می‌شوند. تغییر نسلی که در تیم‌های ملی ما صورت گرفته اتفاق خوبی است. اینکه آقای ساعی گفتند بعضا برای ورزشکارمان با مدارس مکاتبه می‌کنیم اتفاق خوبی است.

وی افزود: یک ایرادی ورزش کشور دارد که ما باید آن را حل کنیم و مجلس هم باید کمک کند، بحث نظام باشگاه‌داری ماست. واقعیت این است که فدراسیونها و هیات ها وظیفه تیمداری ندارند و باشگاه ها باید استعدادها را شناسایی کنند، پرورش دهند و در اختیار هیات ها بگذارند تا در نهایت فدراسیون آن ها را گلچین کند. وقتی باشگاه های خوب داشته باشیم به یک لیگ پویا می‌رسیم و قهرمانان زیادی معرفی می‌شوند. برای ترغیب بخش خصوصی مخصوصا در رشته‌های مدال‌آور سیاست ما این است از نظر مالی از این موضوع حمایت کنیم. در دولت رقم خوبی مصوب شد تا به باشگاه‌داری مخصوصا در رشته های هدف کمک شود تا در این رشته ها سرمایه گذاری کنند. نظام باشگاه داری تقریبا در مجلس کارش تمام شده وان‌شاء الله به صحن مجلس خواهد آمد.

هاشمی خاطرنشان کرد: کمتر از ۷ ماه به المپیک مانده و سعی کردیم جلسات تخصصی را با کمیته المپیک به عنوان متولی کاروان ورزش ایران داشته باشیم. با ریاست فدراسیون کشتی و کادرهای فنی جلسه داشتیم و وارد مسائل ریز شدیم تا بیشترین حمایت را داشته باشیم. وظیفه وزارت ورزش حمایت از رشته‌های المپیکی است. در دنیای ورزش همه کشورها در تلاشند از همه ظرفیت‌های خود برای موفقیت استفاده کنند و ما هم در همین راستا حرکت می‌کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزشکار ما دغدغه‌ای جز مسائل فنی نداشته باشد. بحث حمایت‌های مالی و رفع دغدغه ورزشکاران وظیفه ماست و با همکاری فدراسیون ها و کمیته المپیک این کار را دنبال خواهیم کرد. امروز آمدیم بگوییم وزارت ورزش حمایت صد درصدی از تکواندو خواهد داشت. خودم را می‌گویم به عنوان وزیر ورزش هیچ شانی ندارم جز اینکه در خدمت جامعه ورزش باشم. تمام تلاشمان این است هم خدمتگزار خوبی باشیم و زیرمجموعه خودمان را مطابق با این سیاست جلو ببریم.

اینچه درگاهی نیازی به ابلاغ حکم نداشت

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از تکواندوکاران نیز، گفت: امروز روز خوبی بود که در جمع خانواده تکواندو به عنوان رشته پرافتخار المپیکی حضور داشتیم. این مراسم خاصه برای تجلیل از ۲ ورزشکار که کار فرهنگی خوبی کرده بودند و در کنار آن از دو مربی بانو که به عنوان برترین مربی انتخاب شده بودند، برگزار شد.

وی درباره تغییرات در فدراسیون ژیمناستیک و اینکه چرا برای سرپرستی اینچه درگاهی حکم صادر نشده است، گفت: موضوعیتی نداشت که بخواهد ابلاغی صادر شود. طی مکاتباتی که فدراسیون جهانی انجام داده بود خانم درگاهی رییس فدراسیون بود و نیازی به ابلاغ ما نبود. امیدوارم شرایطی فراهم شود مخصوصا در رشته های المپیکی سریعتر انتخابات برگزار شود. خوشبختانه فدراسیون های المپیکی وضعیت مناسبی دارند و تلاشمان این است در اولین فرصت ممکن تمام فدراسیون ها که با سرپرست هستند انتخاباتشان سریعتر برگزار شود.

وزیر ورزش درباره استعفای سرمربی شمشیربازی سابر گفت: این موضوع را مطلع نیستم. این جزو وظایف فدراسیون هاست و بهتر است این موضوع را از فدراسیون بپرسید. البته ما هم بررسی می کنیم.

هاشمی همچنین گفت: حضور قهرمانان در فدراسیون ها برای ورزش کشور یک فرصت است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. البته عرصه حضور آن ها بحث انتخاباتی است.

وی درباره فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: مراسمی برای پاسداشت شهید بزگوار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. بحث روحیات پهلوانی ایشان مهمترین خصلت ایشان بود. مهمترین بحث در رفتار و منش او در میان مردم بودن بود که در وجود حاج قاسم خلاصه می‌شد و علی‌رغم مشغله‌های زیاد در بین مردم بودند و همین خصلت مهمترین ویژگی ایشان بود. به اعتقاد من حاج قاسم بزرگترین پهلوان بود.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/72154
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی