يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

یک ماده کمک کننده

یک ماده کمک کننده
ورزش برای کاهش وزن
کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی فعال از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از عناصر معدنی که تأثیرات مثبتی بر بهبود عملکرد عضلات و افزایش استقامت در فعالیت‌های ورزشی دارد، «کروم» است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، عنصر کروم با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل متابولیسم گلوکز بر میزان قند خون و کاهش جذب چربی تأثیر معناداری می‌گذارد و این اثرات باعث افزایش بهره‌وری در فرآیند کاهش وزن می‌شوند و فرآیند چربی‌سوزی را تقویت می‌کنند.

کروم تأثیر مثبتی بر تعادل چربی‌ها در بدن دارد. این عنصر معدنی با بهبود حساسیت به انسولین، فرآیند انتقال چربی از خون به داخل سلول‌ها را بهبود می‌بخشد و این امر باعث کاهش میزان چربی در خون و کاهش تشکیل چربی‌های ذخیره شده در سلول‌های چربی می‌شود.

کروم همچنین در فرآیند متابولیسم چربی‌ها نقش دارد و این فرآیند باعث تبدیل چربی‌های ذخیره شده در سلول‌های چربی به انرژی می‌شود و افزایش این فرآیند منجر به کاهش حجم سلول‌های چربی و در نتیجه، کاهش وزن می‌شود؛ بنابراین کروم به تنظیم ترکیب بدن کمک می‌کند.

افراد با سطوح کافی کروم، توانایی بهتری در حفظ ترکیب بدنی بهینه دارند و این امر با کاهش تجمع چربی در مناطق مختلف بدن، شامل سلول‌های چربی، همراه است که می‌تواند منجر به بهبود ترکیب بدن شود و در این راستا باید بدانیم که تحقیقات نشان می‌دهد کروم به کاهش حجم سلول‌های چربی کمک کند.

کروم تأثیری چشمگیری در کنترل هورمون‌های چربی دارد، از جمله لپتین که به احساس سیری کمک می‌کند و افزایش آن می‌تواند موجب کاهش مصرف مواد غذایی شود. این تعاملات باعث می‌شوند تا سلول‌های چربی کمتر از ذخایر انرژی برخوردار شده و کاهش حجم آن‌ها را منجر شود.

مصرف مناسب کروم می‌تواند به تنظیم احساس سیری کمک کند که میزان مصرف غذایی را مدیریت می‌کند و به افراد کمک خواهد کرد تا در فرآیند کاهش وزن موفق‌تر باشند.

بر اساس این مطلب که از سوی دکتر محمد مهرتاش، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: از سوی دیگر کروم تأثیرات مثبتی بر بهبود عملکرد عضلات و افزایش استقامت در فعالیت‌های ورزشی دارد و این تأثیرات باعث افزایش انگیزه برای فعالیت بدنی و ایجاد یک چرخه مثبت در فرآیند کاهش وزن و بهبود عملکرد ورزشی می‌شوند.

افراد از طریق تنفس، خوردن و آشامیدن کروم و ترکیبات کروم را دریافت می‌کنند؛ میزان کروم در هوا و آب آشامیدنی، بسیار اندک است و اغلب افراد از طریق غذا، کروم مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنند. جگر و سیب زمینی غلظت‌های بالای کروم را دارند و غذاهای دریایی، غلات کامل، پنیر، مرغ، گوشت و سبوس نیز از مقادیر متوسط کروم برخوردار هستند. همچنین فرآورده‌های لبنی، میوه‌ها و سبزیجات کروم کمی دارند و در عین حال طبق گزارشات، کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی کروم است.

استفاده از کروم به عنوان تکمیل‌کننده غذایی می‌تواند به افراد کمک کند تا نیازهای فردی خود را تأمین کنند. توصیه‌های مربوط به دز مناسب کروم و مصرف منابع غذایی حاوی آن در این مسیر مهم است و راهنمایی از پزشک و متخصص تغذیه ورزشی می‌تواند در مشخص کردن دز مناسب مصرف کروم در اثر بخشی، کمک کننده باشد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72172
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی