يک شنبه 9 ارديبهشت 1403

سرمربی تیم ملی :

سرمربی تیم ملی :
لطمه به تیم ملی تنیس

سرمربی تیم ملی تنیس ایران گفت: با توجه به اینکه میزبانی از ایران گرفته شد و لطمه خوردیم و شانس دو تیم برای پیروزی دیگر مساوی شد.

محمدرضا توکلیبه گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا بیان کرد: ما در این موضوع خیلی لطمه خوردیم. خیلی سر این ماجرا در کش و قوس بودیم و همه برنامه‌ریزی ما به هم ریخت. قرار است جلسه‌ای داشته باشیم تا مجددا جزئیات را مورد بررسی قرار دهیم. بازی کردن برای تیم حریف در ایران راحت نبود. به هر حال بحث ارتفاع، شرایط آب و هوایی و حتی حضور تماشاگران تاثیرگذار بود اما اکنون این امتیاز را دیگر نداریم.

بازی در سریلانکا برای ضربه به استونی

او ادامه داد: البته بازیکنان ما در شش، هفت ماه اخیر بیکار نبودند و در مسابقات زیادی شرکت کردند و آمادگی لازم برای این رقابت را دارند. الان باید در سریلانکا بازی کنیم و مسابقات گروه سه آسیا هم در این زمین برگزار شد و با شرایط این کشور و نوع زمین آشنایی داریم. از آنجا که انتخاب کشور با ما بود سعی کردیم جایی را انتخاب کنیم که بازی در آن برای حریف سخت‌ باشد. بازیکنان ما نمی‌توانند در هاردکورت بازی کنند این در حالی است که اکثر بازیکنان استونی در این زمین‌ها بازی می‌کنند از این رو بازی در زمین خاک انتخاب کردیم. البته ما هم در سریلانکا از امتیاز داشتن تماشاگر برخوردار نیستیم و حضور تماشاگر خیلی تاثیرگذار بود.

شانس ایران برای شکست استونی چقدر است؟

توکلی در پاسخ به این پرسش که تنیس ایران تا چه اندازه توانایی شکست استونی را دارد؟ تاکید کرد: دو سال پیش که تیم ملی را تحویل گرفتم، رنکینگ جهانی تیم ۹۵ بود و الان در رده ۷۴ جهان قرار دارد. البته استونی بین ۱۰ تا ۱۵ پله رنکینگش از ما بهتر است و این یعنی از بازیکنان قوی‌تری هم برخوردار است. بازیکنان استونی رنکینگ ۴۰۰ - ۵۰۰ جهان را دارند. این در حالی است که بهترین رنکینگ بازیکنان ما هزار است. به هر حال استونی در قاره اروپا است و بازیکنانش مسابقات با کیفیت‌تری را شرکت می‌کنند. اگر بازی در ایران بود شانس ما برای شکست استونی ۶۰ به ۴۰ بود اما اکنون با توجه به اینکه بازی قرار است در سریلانکا برگزار شود، فکر می‌کنم شانس هر دو تیم ۵۰ -۵۰ باشد.

او ادامه داد: البته به هیچ وجه ناامید نیستیم و اصلا به این فکر نمی‌کنیم که آنجا حریف تمرینی باشیم. از طرفی بازیکنان ما ثابت کرده‌اند که در مقابل نفراتی که رنکینگ ۴۰۰ یا ۵۰۰ جهان را دارند، خیلی خوب بازی می‌کنند.

تیم ایران بدون تغییر مقابل استونی

سرمربی تیم ملی در مورد ترکیب تیم ملی ایران برابر استونی گفت: از همان نفراتی که در گروه سه آسیا بازی کردند(حمیدرضا نداف، سامیار الیاسی، سینا مقیمی، علی یزدانی و امیرحسین بادی) دعوت می‌کنم چون امتحان خود را پس داده‌اند و حقشان است الان بازی کنند. از طرفی بازیکنان آماده‌ای هستند. تیم ایران، جوان و آینده‌دار است و اگر روی این تیم کار شود، تا هفت، هشت سال دیگر هم می‌تواند به تنیس ایران کمک کند. البته نگاه من همیشه به جوان‌ها بوده است و اگر بازیکن جوانی باشد که این نفرات را شکست داده باشد، حتما دعوتش می‌کنم اما در حال حاضر چنین بازیکنی نداریم. اگر قرار بود بازی تهران برگزار شود تصمیم داشتم در اردو، سه بازیکن جوان هم دعوت کنم تا در کنار تیم ملی تمرین کنند اما متاسفانه تغییر میزبان، تمام برنامه‌های من را خراب کرد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72175
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی