شنبه 8 ارديبهشت 1403

اسکواش چیست

اسکواش چیست
ورزشی که در یک ساعت ۱۰۰۰ کالری می‌سوزاند
در یک ساعت تمرین اسکواش می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری بسوزانید.

به گزارش پایگاه خبری آبا ژرونال اسپورت در گزارشی به تاثیر مطلوب ورزش اسکواش در چربی سوزی و سوزاندن کالری پرداخته است و جوانب مختلف این رشته ورزشی را مدنظر قرار داده است.

اسکواش یک بازی داخل سالن با راکت و توپ است. اسکواش شامل دو یا چهار بازیکن (بسته به فرمت بازی) است که از راکت و یک توپ لاستیکی برای رقابت با حریف استفاده می‌کنند. این ورزش ترکیبی از چابکی و دقت است.

قوانین اسکواش

اسکواش در یک فضای دنج برگزار می شود. زمین اسکواش اتاقی به طول تقریبی ۱۰ متر و عرض تقریباً ۶.۴ متر است. دو بازیکن به نوبت با استفاده از راکت توپ را به دیوارهای جانبی یا دیوار جلویی می زنند. هر بازیکنی که نتواند ضربه بزند امتیاز آن ضربه را از دست می‌دهد.

راکت های این رشته ورزشی شبیه راکت هایی است که برای بازی تنیس استفاده می شود و به اندازه کافی برای ضربه زدن سریع به توپ سبک هستند. در اسکواش همچنین از یک توپ لاستیکی با قطر کمی بیش از ۴۰ میلی متر استفاده می‌شود. این بازی در سه ست برگزار می شود و هر بازیکنی که زودتر دو ست را برنده شود، بازی را برده است.

اسکواش فقط ضربه زدن به توپ نیست. این بازی ترکیبی از استراتژی و تلاش برای فریب نفر مقابل است. بازیکنان باید مانند استادان بزرگ شطرنج به سه حرکت جلوتر فکر کنند. مثلاً ضربه ای را در یک جهت بزنند و حریف را به آن سمت بکشند و در ادامه سعی در خراب کردن ضربه نفر مقابل داشته باشند. اگر حریف شما تمرکز خود را از دست بدهد، می‌توانید با یک ریباند غیرمنتظره او را شکست دهید.
 

http://www.abai.ir/News/1/72177
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی