شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوازدهم اسفند 1402 ساعت 14:44
کد : 72200

"پیلاتس"

با فواید بیشتر آشنا شوید
پیلاتس ورزشی است که از ترکیب تمرین‌های باستانی یونانی و مدیتیشن شرقی تشکیل شده است. این ورزش در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا ورزش پیلاتس چند دهه قبل و در زمان جنگ‌های جهانی برای ریکاوری سربازان طراحی شد. این ورزش با فشار کم می‌تواند باعث افزایش قدرت بدن و افزایش خود آگاهی از شرایط بدن شود.

ژرونال اسپورتال در مقاله ای به معرفی رشته پیلاتس و تاثیر مثبت آن بر بردن پرداخته است که در زیر با آن آشنا می شویم. پیلاتس یک تمرین استقامتی کامل است که تمام گروه های عضلانی را شامل می شود.

پیلاتس چیست

با فواید "پیلاتس" بیشتر آشنا شوید


پیلاتس مجموعه‌ای از تمرینات بدنی است که با هدف کار کردن عضلات ستون فقرات، لگن و سینه انجام می شود. از جمله ویژگی های پیلاتس سرعت آرام، افزایش توجه به تنفس و تمرکز روی عضلات است. انجام تمرینات به آرامی به شما این امکان را می دهد که زمان خود را صرف تمرکز بر دم و بازدم کنید.

تنفس صحیح، بدن را از اکسیژن اشباع می کند و اثربخشی و فواید تمرین را برای بدن افزایش می دهد. سرعت آرام تمرین به شما کمک می کند تا روی احساسات خود تمرکز کنید، تکنیک خود را تنظیم کنید و شدت تمرین را به سمت گروه های عضلانی مناسب هدایت کنید.

پیلاتس تمرینی کششی و قدرتی است که تنفس عمیق و ریوی، آن را از ایروبیک و یوگا متمایز می‌کند.

چگونه پیلاتس بر سلامت و اندام شما تأثیر می گذارد


کلاس‌های پیلاتس برای سلامتی مفید است. انجام پیلاتس به شما امکان می‌دهد تسکین عضلانی خوبی داشته باشید و استرس و تنش عصبی را کاهش دهید و همچنین متابولیسم بدنتان را بهبود بخشید.

پیلاتس عملکرد سیستم های تنفسی، قلبی عروقی و عصبی را بهبود می بخشد. این تمرین همچنین عملکرد هورمون های استرس آدرنالین و کورتیزول را عادی می کند و ترشح گلوکز در خون را کاهش می دهد. این تمرین تأثیر خوبی روی متابولیسم دارد و خون رسانی به تمام اندام ها و بافت های بدن را بهبود می بخشد.

از دیگر مزایای پیلاتس می توان به بهبود گردش خون اشاره کرد که تأثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد. کلاس های منظم پیلاتس شکل بدن شما را بهبود می بخشد. در واقع انجام تمرینات با سرعت آهسته همراه با تنفس صحیح به شما امکان می دهد از گروه های مختلف عضلانی استفاده کنید و لایه های عضلانی سطحی و عمیق را درگیر کنید و همین باعث می شود شکل بدنتان بهبود یابد.

پیلاتس برای ریکاوری

پیلاتس برای ریکاوری نیز بسیار مناسب است. در بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌ها می‌توان از پیلاتس کمک گرفت برای مثال در یوگا، شنا و بوکس حرکات تمرینی پیلاتس موثر خواهند بود.

پیلاتس روی عضلات و ستون فقرات تاثیر مثبت دارد بنابراین در درمان کمردرد مفید خواهد بود. ۵۰ درصد از افراد بزرگسال کمردرد را تجربه‌ کرده‌اند و ۲۵ درصد آنها کمردرد مزمن دارند. البته برای کسانی که کمردرد دارند پیلاتس باید تحت نظر پزشک انجام شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است مخرب باشد.


در چه مواردی نباید سراغ پیلاتس رفت


افراد دارای پوکی استخوان، وجود خطر خونریزی در بدن، افراد دارای آسیب های ستون فقرات، پارگی و رگ به رگ شدن رباط، شکستگی های درمان نشده، بیماری های قلب و عروق، صرع و بیماری روانی شدید نباید این ورزش را انجام دهند.

پیلاتس شش فایده مهم دارد که عبارتند از:

۱- تنظیم بدن و تعادل

۲- تقویت قدرت بدن

۳- انعطاف پذیرایی

۴- داشتن اندام ورزیده‌تر

۵- تقویت استقامت

۶- از بین بردن استرس

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/72200
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی