شنبه 8 ارديبهشت 1403

اعلام کاندیداهای نهایی در سه‌شنبه

اعلام کاندیداهای نهایی در سه‌شنبه
جزییات انتخاب "قهرمان ایران"

جشنواره انتخاب «قهرمان ایران» یک هفته قبل از عید نوروز آغاز می‌شود و در ایام نوروز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، نشست خبری جشنواره انتخابات برترین ورزشکار سال (قهرمان ایران) برگزار شد. سینا معتضدی مدیر شبکه ورزش در این نشست بیان کرد: برای سومین سال است که این جشنواره برگزار می‌شود. در دو سال گذشته با کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک این جشنواره برگزار شد و استقبال مخاطبان خوشحال کننده بود. سال اول، انتخاب برترین‌های قرن بود که بیش از ۲ میلیون رای داشتیم. در سال گذشته که برترین های ۱۴۰۱ بود، بیش از ۴ میلیون رای ثبت شد.

او ادامه داد: مراحل زیادی را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم و با وزیر، رییس کمیته المپیک و پارالمپیک جلسه داشتیم و کار را جدی‌تر دنبال کردیم. امسال مانند گذشته عناوین جوایز در گام اول مشخص شد. آقای ورزش ایران، بانوی ورزش ایران، قهرمان فردا، صحنه برتر ورزشی، تیم برتر سال، مربی برتر سال، گل سال و جایزه مردمی ویژه به عنوان چهره سال ورزشکاران پارالمپیک عناوین جوایز هستند. در گام اول خود اظهاری از سوی فدراسیون‌ها انجام شد و ۷۸۲ انتخاب از سوی فدراسیون ها اعلام شد و ۵۰۷ مورد هم از سوی دبیرخانه همایش انتخاب شد. در جمع بندی ۷۶۹ نفر انتخاب شدند و در نهایت به ۲۳۱ رسیدیم. سه‌شنبه نامزدهای نهایی را معرفی می کنیم. از پایان هفته برنامه قهرمان ایران روی آنتن خواهد رفت و نامزدها وارد رای مردمی می‌شوند. این برنامه یک هفته قبل از عید نوروز آغاز می‌شود و در ایام نوروز ادامه دارد.

معتضدی همچنین گفت: انتخاب بهترین فدراسیون سال با انتخاب کمیته داوران و وزارت ورزش خواهد بود. جایزه ویژه شهید سلیمانی از بین ورزشکاران داخلی و خارجی و ورزشکارانی که از مردم مظلوم غزه حمایت کردند، انتخاب می شود. جایزه رفتار جوانمردانه و مسئولیت اجتماعی و برترین داور سال هم اهدا خواهد شد. اگر ورزشکاری سال گذشته عنوانی در این جشنواره کسب کرده و بار دیگر با انتخاب کمیته داوران وارد کاندیدای نهایی شود، دوباره وارد رای مردمی می‌شود. امسال سعی کردیم ملاحظات بیشتری در نظر بگیریم و خود را با اتفاقات روز جهان تطبیق دهیم. برای مثال برای ورزشکاران توان‌یاب جایزه ویژه داریم و همچنین ورزشکاران خارجی که از مردم غزه حمایت کردند هم در این انتخابات هستند.

او با اشاره به دعوت از کاندیداها در برنامه قهرمان ایران تصریح کرد: در برنامه "قهرمان ایران" همه کاندیداها را دعوت می‌کنیم و طرفداران آنها و فدراسیون و حتی هنرمندانی که حامی یک ورزشکار هستند دعوت می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا به مردم برای انتخاب صحیح کمک کنند. یک رشته ورزشی شاید اتفاقات بزرگی را رقم بزند ولی به دلیل نو پا بودن نتواند خود را معرفی کند و این برنامه فرصت معرفی را به آنها می‌دهیم. در اولین جلسه با وزیر این موضوع مطرح شد که سال المپیک است و باید ملاحظات روحی و روانی ورزشکاران در نظر گرفته شود. فدراسیون‌ها نیز این دغدغه را داشتند و حتی فدراسیونی بود که ورزشکار خود را به دلیل نگرانی از مشکلات روانی معرفی نکرد. تلاش کردیم تا هم این دغدغه ها را در نظر بگیریم.

معتضدی در مورد جوایز این جشنواره تاکید کرد: امسال جوایز مردمی و غیر مردمی افزایش خواهد داشت. سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان جایزه انتخاب مردمی و ۵۰ میلیون تومان انتخاب هیات داوران بود. اواخر فروردین نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد. تمام تلاش خود را انجام دادیم که هیچ ورزشکاری که شانس و شرایط را داشته، از لیست ما خارج نماند. ما می‌توانستیم فقط به نظرات فدراسیون‌ها اکتفا کنیم اما کاری کردیم که فقط نظر فدراسیون‌ها دخیل نباشد و همه جامعه ورزش نقش داشته باشند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/72205
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی