سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

لیگ فوتبال زنان

لیگ فوتبال زنان
از دریچه آمار؛ بم عناوین را درو کرد

بررسی آماری لیگ برتر فوتبال زنان نشان می‌دهد که تیم بم در بسیاری از فاکتورها تیم برتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، خاتون بم چهارشنبه، ۲۲ فروردین جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان را بالای سر برد تا پرونده این دوره از رقابت‌ها هم بسته شود. در این دوره ملوان بندرانزلی هم عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

بازیکنان بم در این فصل یکی از تلخ‌ترین اتفاقات را تجربه کردند. آنها ملکیا محمد هم‌تیمی خود را در سانحه رانندگی از دست دادند و سیاه‌پوش شدند. هرچند ملیکا را در جشن قهرمانی کنار خود نداشتند اما مادر ملیکا کنارشان ایستاد و همراه با آنها جام قهرمانی را بالای سر برد.

بررسی این فصل مسابقات از دریچه آمار نشان می‌دهد که بم در بسیاری از فاکتورها تیم اول و شایسته قهرمانی بوده است.

در ۱۸ مسابقه‌ای که انجام شده بم با ۶۹ گل زده، بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده و از طرف مقابل آوا تهران با ۱۳ گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله را داشته است.

از نظر دفاعی هم بم تنها هفت گل خورده که نشان می‌دهد بهترین دفاع لیگ‌ را داشته اما فراایساتیس کران فارس ۶۱ گل دریافت کرده که ضعیف‌ترین دفاع را داشته است.

شاگردان مرضیه جعفری در بم تنها تیمی هستند که هیچ شکستی در این فصل نداشته‌اند اما فرا ایساتیس کران فارس با ۱۴ باخت بیشترین شکست را تجربه کرده است.

بیشترین برد لیگ هم به صورت مشترک متعلق به تیم‌های خاتون بم و ملوان بندرانزلی است که هر کدام ۱۴ برد کسب کرده‌اند اما آوا تهران و فرا ایساتیس کران فارس هر کدام با دو برد کمترین برد را داشته‌اند.

همچنین زهرا قنبری بازیکن تیم خاتون بم و افسانه چترنور بازیکن تیم ملوان به صورت مشترک عنوان خانم گلی مسابقات را به دست آوردند. این دو بازیکن هر دو ۱۹ گل به ثمر رساندند.

انتهای پیام


 

http://www.abai.ir/News/1/72244
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی