شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و پنجم بهمن 1399 ساعت 13:28
کد : 50360

فیتنس بانوان چیست؟

فیتنس بانوان چیست؟

فیتنس بانوان چیست؟
فیتنس
فیتنس بانوان چیست؟

توضیحات ابتدایی :
شاید یکی از مهمترین تفریح همراه با ورزش برای افراد بویژه امروزه در ایران، ورزش بدنسازی باشد. افرادی که به این ورزش رو می آورند در ابتدا عموماً تفاوتی بین رشته های مختلف ورزش بدنسازی نمی بینند. اما باید گفت که اینطور نیست. بدنسازی شامل رشته های مختلف نظیر فیتنس ، بادی بیلدینگ ، بادی کلاسیک و … است.

هدف فیتنس چیست؟
افرادی که به رشته های مختلف وارد می شوند دارای شرایط متفاوتی هستند. برای مثال فردی که از استخوان بندی درشتی برخوردار است و هیکل درشتی دارد عموماً وارد رشته بادی بیلدینگ می شوند. اما فرادی که از استخوان بندی درشتی برخوردار نیستند و هیکل جمع و جوری دارند ، رشته فیتنس برای آن ها بهترین گزینه پیش روست. در اصل در رشته بدنسازی اصولا حجم زیادی به بدن داده می شود و تمرینات آن تعداد کم وزنه با حداکثر سنگینی است اما در فیتنس هدف ، تقویت قدرت عضله ای است و در آن تعداد وزنه های بالا با وزن متوسط می باشد.

در فیتنس نیازی به وزنه ها سنگین نیست:
در اصل در فیتنس نیازی به تمرین با وزنه های سنگین نیست. وزنه زدن نیز راحت ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است. هدف اصلی در بدنسازی حجیم ساختن بدن و در فیتنس ، متناسب و خوش فرم نمودن آن است.

در فیتنس سوزاندن چربی های اضافه نیز صورت می گیرد. در بدنسازی اصولا دوره ای به اسم دوره حجم و افزایش وزن وجوز دارد در حالی که در فیتنس دلیلی برای افزایش حجم و افزایش وزن وجود ندارد این ورزش به دلیل ظرافت خود بیشتر مورد توجه بانوان است و بدنسازی مورد علاقه آقایان است.

فیتنس بانوانظرافتی در بدنسازی وجود ندارد.
اما در بدنسازی هیچ ظرافتی دیده نمی شود و بیشتر حجم عضله ها به چشم می آید. افرادی که به رشته ورزشی فیتنس وارد می شوند حدودا یک سال و نیم نتیجه مطلوب را می گیرند. این در حالی است که تمام برنامه ورزشی و برنامه غذایی و تمرینات هوازی را به طور منظم و پی در پی انجام داده و از وقفه انداختن بین تمرینات آن خودداری کنند.

تفاوت فیتنس و بدنسازی؟
در آخر باید گفت هر چند که فیتنس نسبت به بادی بیلدینگ بدنسازی ظرافت بیشتری دارد و بادی بیلدینگ ظرافت خاص فیتنس را ندارد اما باید یاد آور شد که این موضوع اصلا از محبوبیت بدنسازی کم نکرده و این رشته طرفداران پر و پا قرص و خاص و همیشگی خودش را دارد.

زنان ایرانی به دلایلی چون کمبود وقت، پول و امکانات ، مسایل اجتماعی، کمبود علاقه، ناآگاهی، عدم مهارت و توانایی و مشکلات سلامتی مشارکت کمی در فعالیت های ورزشی دارند. در حالی که وجود زنان سالم و با نشاط، سلامتی جسم و روح جامعه را به همراه خواهد داشت.

تقویت بعد روانشناختی و موجب زیبایی:
فیتنس بانوان در بعد جسمانی و روان شناختی موجب زیبایی و تناسب اندام تقویت و درمان جسم، آرامش روان و اعصاب، افزایش اعتماد به نفس، تخلیه انرژی و عامل پیشگیری از استرس و افسردگی در زندگی روزمره می شود و نیز در بعد اجتماعی تاثیرات فراوانی بر زندگی اجتماعی بانوان دارد، به طوری که ورزش موجب جلوگیری از آسیب اجتماعی، افزایش تعاملات اجتماعی، گذران اوقات فراغت، کارایی در زندگی روزمره و سلامت و نشاط اجتماعی است.

هدف از فیتنس بانوان چیست؟
فیتنس بانوان با هدف تناسب و فرم دهی به اندام صورت می گیرد و از وزنه های سنگین استفاده نمی شود. فیتنس بانوان با چربی سوزی و کاهش کالری همراه است و اندامی زیبا و متناسب را به شما هدیه می دهد. از آنجا که هدف فیتنس بانوان حجم دهی عضلات نیست، عضلات کمتری درگیر می شود و با انجام حرکات کششی و ورزش های هوازی قدرت عضلات افزایش می یابد. فرم دهی به پاها انجام گرفته و شکم عضلانی می شود. فیتنس بانوان باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود. خطر ابتلا به امراضی چون ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. کاهش کلسترول، بالا بردن میزان انرژی، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، از بین بردن افسردگی و در نهایت آرامش و کنترل وزن از اثرات فیتنس بانوان است.

نکاتی درمورد ورزش فیتنس برای بانوان:
عدم تحرک در زنان ایرانی باعث شیوع پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی شده است. بانوان در هنگام ورزش به مقدار کافی آب بنوشند. افرادی که سیگار مصرف می کنند یا میزان فشار خون و کلسترول آنها زیاد است لازم است که قبل از انجام هر حرکت ورزشی با پزشک مشورت کنند.

تغذیه فیتنس بانوان شامل مصرف سالاد، سبزی و میوه است. سالم زندگی کنید.

منبع باشگاه کهکشان

http://www.abai.ir/News/1/50360
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 


مهری
 
تاريخ: نوزدهم فروردين 1400 ساعت 12:30
 
توضيحات: در شرایط فعلی ومحدودیت کرونا برنامه فیتنس در منزل دارید
qqqq


 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی