چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و ششم خرداد 1400 ساعت 12:17
کد : 60794

همه چیز درباره مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

عربستان گروه مرگ را می‌سازد؛

عربستان گروه مرگ را می‌سازد؛
همه چیز درباره مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ۱۲ تیم، در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار خواهد شد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به اتمام رسید. ۴۰ تیم در این مرحله حاضر بودند ۱۵۳ بازی به انجام رسید. ۵۰۶ گل هم از خط دروازه‌ها عبور کرد که در نهایت منجر به صعود ۱۲ تیم به مرحله نهایی انتخابی و همچنین مسابقات جام ملت‌های آسیا شد.

در مرحله دوم تیم‌های ژاپن و استرالیا تنها تیم‌هایی بودند که همه بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشتند و صد درصد امتیازات را کسب کردند. ایران و امارات نیز با ۶ برد و ۲ باخت، ضعیف‌ترین عملکرد را بین تیم‌های صدرنشین داشتند. سامورایی‌های آبی (ژاپن) با به ثمر رساندن ۴۶ گل بهترین خط حمله را از آن خود کردند و قطر نیز با دریافت تنها یک گل صاحب بهترین خط دفاعی شد. علی مبخوت، ستاره تیم ملی امارات با به ثمر رساندن ۱۰ گل عنوان آقای گلی را بالاتر از تاکومی مینامینوی ۹ گله تصاحب کرد. در بین بدترین‌ها نیز گوام، چین‌تایپه و سری‌لانکا موفق به کسب امتیاز نشدند. کامبوج با دریافت ۴۴ گل، ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد و همین تیم در کنار گوام و سری‌لانکا با به ثمر رساندن ۲ گل، بدترین خطوط حمله را نیز از آن خود کردند.

حالا در دور سوم ۱۲ امتیاز حضور دارند که باید در ۲ گروه ۶ تیمی برای صعود به جام جهانی با یکدیگر رقابت کنند. روز پنجشنبه سوم تیرماه در کوالالامپور مالزی، قرعه‌کشی این مرحله به انجام خواهد رسید. سید بندی هم با توجه به رتبه‌بندی فیفا در ماه مِی مشخص شده و از الان نحوه قرارگیری تیم‌ها در سیدهای مختلف عیان شده است.

همه چیز درباره مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با قرار گرفتن در رده سی و یکم جهان، بعد از ژاپن دومین تیم برتر قاره کهن از این حیث به حساب می‌آید و طبیعتا ما و سامورایی‌ها تحت هیچ شرایطی با یکدیگر در مرحله بعد هم‌گروه نخواهیم شد.

در سید دوم تیم‌های کره‌جنوبی واسترالیا حضور دارند و تیم ملی ایران باید با یکی از این ۲ تیم رقابت داشته باشد. در سید سوم عربستان و عراق قرار گرفته‌اند. هر گروهی که عربستان در آن حاضر باشد می‌تواند عنوان گروه مرگ را به خود اختصاص دهد. امارات و چین، حاضرین در گلدان چهارم هستند. امارات در هفته آخر در گروه خود صدرنشین شد اما چین بعد از سوریه در رده دوم گروهش ایستاد. در سید پنجم برانکو با تیم ملی عمان در کنار سوریه هستند و این احتمال وجود دارد که مقابل پروفسور و شاگردانش صف‌آرایی کنیم. در نهایت به گلدان آخر می‌رسیم. جایی که تیم‌های ویتنام و لبنان، تیم‌های ۹۲ و ۹۳ جهان در آن حضور دارند.

باید دید شاگردان دراگان اسکوچیچ در مرحله نهایی با چه تیم‌هایی در یک گروه قرار خواهند گرفت. مسابقات دور نهایی از ۱۱ شهریور آغاز و تا ۹ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. ۲ تیم برتر از هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست می‌آورند و برنده جدال مستقیم تیم‌های سوم نیز باید به دیدار نماینده آمریکای جنوبی برود.

رقابت‌های مرحله سوم انتخابی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود اما ممکن است شرایط کرونایی، نحوه برگزاری مسابقات را دچار تغییراتی کند.

http://www.abai.ir/News/1/60794
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی