چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و نهم تير 1400 ساعت 14:03
کد : 60887

پرفسور اسپانیایی سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد

تیم ملی هندبال ایران

 تیم ملی هندبال ایران
پرفسور اسپانیایی سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد
فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی از توافق با سرمربی سرشناس اسپانیایی برای هدایت تیم ملی این رشته خبر داد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا و بنا به اعلام فدراسیون هندببال، ‎«مانوئل مونتایا فرناندز» اسپانیایی سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران شد. انتخاب فرناندز اسپانیایی در حالی است که فدراسیون با چند تیم مستقل با مربیان بزرگی مانند آرون کریستن سن، فرناندو باربیتو دلگادو، اسلاوکو گولوژا، دیوید دیویس کامارا، زلاتکو بابیچ، ولادیمیر سولا و میشل بیگلر مذاکره کرد.

پروفسور «مانوئل مونتایا فرناندز» اسپانیانی جهت هدایت تیم ملی هندبال کشورمان تا پایان رقابت های قهرمانی آسیا در تهران به توافق رسیده و قرارداد همکاری با فدراسیون هندبال امضا کرد.
‎ ‎سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال کشورمان متولد سال ۱۹۵۹ در بارسلون اسپانیا، دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه بارسلونا، استاد تمام دانشگاه بارسلون و بالاترین درجه مربیگری کشور اسپانیا و مستر کوچ اروپا است.
‎حضور چند ساله همراه با دستیابی به افتخارات متعدد از جمله کسب قهرمانی جهان و قهرمانی سوپرکاپ اروپا در زمان حضورش به عنوان کمک مربی تیم ملی اسپانیا، شناخت کامل هندبال آسیا با توجه به تجربه حضورش در کنار والرو ریورای صاحب نام و افسانه ای به مدت شش سال در تیم ملی قطر را می توان از نقاط قوت این مربی عنوان کرد که در کسوت مربی در مسابقات بزرگی چون قهرمانی جهان و المپیک تجربه حضور و کسب عناوین مختلف جهانی و بین المللی درخشانی را دارد.

علیرضا پاکدل در خصوص امضای قرارداد با «مانوئل مونتایا فرناندز» سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: بعد از مدت ها که فدراسیون هندبال پیگیر جذب یک مربی بادانش و با سابقه مربیگری در تیم های خوب دنیا بود، خوشبختانه بعد از چند جلسه مذاکره با «مانوئل موتایا فرناندز» به جمع بندی نهایی رسیدیم و قراردادی بین فدراسیون هندبال ایران و این مربی اسپانیایی منعقد شد.
وی افزود: این مربی دارای مدرک مسترکوچ اروپا و بالاترین مدرک مربیگری کشور اسپانیا است. وی استاد تمام دانشگاه است و در باشگاه های اسپانیا نیز سال ها مربیگری کرده است و دارای درجه پروفسوری است. وی دارای چند مدال افتخار به عنوان مربی برتر از فدراسیون هندبال اسپانیا و مدرس مطرح هندبال در فدراسیون جهانی نیز است. مانوئل موتایا سه سال کمک مربی تیم ملی اسپانیا بوده و همراه این تیم توانست قهرمانی، سوم جهان و سوپرکاپ اروپا را کسب کند.

رییس فدراسیون هندبال با بیان اینکه از دیگر رقبای خود عقب نیستیم، ادامه داد: امروز از سایر کشورهای آسیایی به غیر از ژاپن و بحرین که در المپیک حضور دارند، عقب تر نیستیم و بسیاری از رقبای ما تمرینات خود را شروع نکرده اند و به دلیل حضور دو تیم در جام باشگاه های آسیا امکان آغاز اردوها را در اردیبهشت و خردادماه نداشتیم. حتی لژیونرهای ما در این مدت در ایران حضور نداشتند و یا با مشکلاتی مانند ابتلا به کرونا و مصدومیت روبرو بودند.
وی افزود: با برنامه ریزی خوبی که سرمربی تیم انجام داده است، چند مرحله اردوی آماده سازی بسیار خوبی را خواهیم داشت و آخرین مرحله اردو نیز یک ماه قبل از آغاز رقابت های هندبال قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد. خوشبختانه تلاش ها نتیجه داد و مانوئل موتایا فرناندز همان گزینه ای است که مدنظر ما بود و آشنایی وی با فضای هندبال آسیا بسیار به تیم ملی کمک خواهد کرد.

http://www.abai.ir/News/1/60887
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی