شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفتم تير 1400 ساعت 13:17
کد : 60834

ملی‌پوش شمشیربازی: سال‌ها با رویای المپیک زندگی کردم

ملی‌پوش شمشیربازی:

ملی‌پوش شمشیربازی:
سال‌ها با رویای المپیک زندگی کردم
نفر چهارم تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در المپیک توکیو گفت: المپیک برای من یک رویا است و سال‌ها با این رویا زندگی کردم. اکنون باید برای حضور در توکیو تلاش کنم.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، مسابقه انتخابی نفر چهارم تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر برگزار شد و «محمد فتوحی» توانست به جمع سابریست‌های اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو اضافه شود.

«محمد فتوحی» پس از این موفقیت در گفت وگویی اظهار داشت: سابریست‌های ایرانی برای رسیدن به توکیو یکسال تلاش کردند و اسفند سال ۱۳۹۸ سهمیه المپیکی خود را قطعی کردند. اکنون تیم برای اعزام به توکیو در شرایط مطلوبی قرار دارد. من هم در این مدت برنامه و تمرینات خود را به صورت مستمر در دستور کار قرار دادم و توانستم با تلاش و پشتکار در جمع سابریست‌های اعزامی به المپیک قرار بگیرم.

وی بیان داشت: شاید مانند سایر ملی‌پوشان آماده نباشم اما برای حضور در بازی‌های المپیک یک ماه فرصت است و از طرفی تجربه این را دارم که چگونه خودم را برای مسابقات مختلف آماده کنم و مشکل خاصی از این لحاظ نیست.

فتوحی بیان داشت: به عنوان ورزشکاری که ۱۰ سال در رده‌های مختلف تیم ملی شمشیر بازی بوده است، قدر المپیک را می‌دانم. حضور در المپیک برای من تعبیر یک رویا است و سال ها با این رویا زندگی کردم این فرصت را از دست نخواهم داد و تمام توانم را به کار خواهم گرفت تا به تیم کمک کنم.

توقع کسب مدال و ایجاد بار روانی از دیگر موضوعات مورد بحث فتوحی بود. وی در این زمینه گفت:‌ پیش‌بینی نتیجه در المپیک سخت است اما تلاش بر این است که شمشیربازی به عنوان یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک معرفی شود. همه ورزشکاران از لحاظ ذهنی آماده هستند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانیم اتفاقات خوبی در المپیک رقم بزنیم.

ملی‌پوش سابر ایران این را هم گفت: شیوع و فراگیری ویروس کرونا در ایران و سطح جهان بسیاری از مسابقات را تعطیل یا به تعویق انداخت. کسب سهمیه و تدبیر کادر فنی و فدراسیون موجب شد تا نسبت به دیگر از رشته ‌ها آسیب کمتری ببینیم. جزو تیم‌هایی بودیم که خیلی زود تمرینات را شروع کردیم و تمرینات بدنسازی انجام دادیم و طبق برنامه پیش رفتیم و یک روز خارج از برنامه کار نکردیم.

http://www.abai.ir/News/1/60834
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی